Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbud nettside..mye DYRE tilbud

Speca

Medlem
Hva er erfaringen deres her, noen tips til GODE leverandører?[/B


Jeg forstår det slik som at dere ikke ønsker Wordpress? Isåfall, hvorfor ikke?

Uansett, de jeg anbefaler tror jeg ikke vil komme i den prisklassen. Ihvertfall ikke i nærheten av de summene der når jeg har forespurt om forskjellige priser, dog for kompispris.

Armed Design AS

Svært god design, men oftest basert WP.

Tonny: Nei, jeg jobber ikke for de, men en av de som startet det er en nær venn.
 

hansson

Langveisfarende
250 000 er en webapplikasjon, ikke et vanlig innholdsbasert nettsted. Bortsett fra hvis de som tar avgjørelsene er idioter i dress som ikke har nok peiling til å vite at de kunne fått samme greie til under 50 k hvis de hadde gått til en dyktig og utavhengig designer. Går man til de store byråene med 30 ansatte så er de vant til å forhandle med idioter i dresser, og da blir prisene skrudd opp deretter.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ganske enkle greier egentlig, ingenting jeg ikke NESTEN kunne laget selv i wordpress (men ikke liiike profft, bare nesten). SEO-vennlighet, brukerpanel så vi kan redigere og legge inn artikler selv, markedets beste design selvsagt!, osv.

Markedets beste design? Og du regner med en pris rundt 50k? Som da inkluderer markedets beste design, CMS, koding og alt? Det er etter min oppfatning helt på trynet å tro at dette kommer under MINST 500-700k eks mva.

Selvfølgelig kan du gå til noen av gutta her på WF og få noe helt OK til 50k som ikke står tilbake for noe av det konkurrentene deres har - men det vil jo IKKE være markedets beste design. Det vil være standardiserte løsninger, og det er faktisk noe helt annet.

Jeg har jobbet med folk som lager markedets beste design. Altså de gutta som vinner internasjonale priser for det de lager, og som har et nivå inne som innbyr til respekt på et internasjonalt nivå. For å si det sånn. Bare det første møtet dere har med slike designere koster 50k.

Sånn er det, og sånn må det være. Hos meg og hos mange andre folk på WF kan du få ting som er helt OK til en brøkdel av prisen, men de tingene vi lager er ikke i samme land som de beste gutta. Vi er ikke bare i forskjellige land, vi er på forskjellige planeter.
 

zapotek

Medlem
Går man til de store byråene med 30 ansatte så er de vant til å forhandle med idioter i dresser, og da blir prisene skrudd opp deretter.

I tillegg på trådstarter huske at det koster å innlosjere 30 ansatte i et fancy kontorlokale og gi dem bra lønn (særlig om de er markedets beste).
 

hansson

Langveisfarende
de tingene vi lager er ikke i samme land som de beste gutta. Vi er ikke bare i forskjellige land, vi er på forskjellige planeter.

Ikke alltid helt overbevist om at dette er riktig. Det er helt soleklart mye keiserens nye klær.

Jeg har brukt eksempelet før, men bruker det igjen: Jeg jobbet i en større regionalavis og de brukte millioner i panikk-kappløpet på slutten av nittitallet. Hva fikk de? Et sinnsykt tungt, stygt og tungrodd system der en feature-request tok et halvår og en halv million å kode. I Sverige.

Kunne 2 php-utviklere i Norge klart jobben for en brøkdel av prisen? Ja. Kunne de ha fiksa småting på to timer? Ja. Kunne det vært hyret inn designere på toppen av dette som kunne gitt det hele en fin innpakning til en brøkdel av prisen? Ja.

Men hvorfor vant svenskene anbudet? Fordi de var overpriset, og de middelaldrende sjefene i avisa trodde at selgere i dress var bra, de ante ikke noe om mulighetene, og dessuten var det visst noen andre aviser som brukte dette systemet. I dag kjører mange nettaviser på Drupal. Gratis. Folk lærer så lenge de lever.

Hvor mange milliarder har det kostet å utvikle Altinn? Har leverandøren som vant dette nasjonale, muligens europeiske anbudet, klart å lage noe som fungerer bra og er ergonomisk? Nope. Har de hatt noen år og en god del penger på å få det til? Yes. Har det blitt bedre? Nei, personlig synes jeg Altinn blir mindre og mindre brukervennlig for hver gang jeg logger inn for å levere næringsoppgaven. Jeg må prøve og feile mer og mer for å finne fram. Jeg er glad min gamle far ikke skal inn i Altinn så ofte.

Greier de å oppdatere systemet uten å flekke det ned i 3-4 dager på rad? Nope.

Er det verdt en milliard kroner? Nope. Hadde man satt Facebook-utviklerne på jobben ville man fått noe som var lettvekt, lynraskt, innovativt, skalerbart og fleksibelt, i tillegg til ergonomisk. Til en brøkdel av prisen. Facebook kostet ikke en milliard å utvikle, og de hadde flere brukere enn Altinn relativt tidlig. Sammenligningen er flåsete fordi Altinn har så mye i backend som må fungere, men teknologien til Facebook er overlegen i forhold og kunne blitt lagt oppå et evt. tyngre backendsystem.

Hvor mange millioner har Skandibanken kostet å utvikle? Mye. Er det en imponerende bra løsning? Nei, det er jo ikke det. En nettbank kunne vært så mye mer enn dette. Så mye penere, mer brukervennlig, raskere. Hvem vant anbudet i sin tid? Sannsynligvis et stort firma med fine kontorer og mange ansatte. Det kostet nok mange millioner det også.

Jeg lar meg ikke imponere så veldig av folk fra andre planeter, det viser seg at de ikke greier å få pengene til å strekke særlig langt, og de skjønner ikke hva vanlige folk trenger. De greier ikke å kutte gjennom hos direktørene i staten osv. og få gjennomslag for ting som faktisk fungerer på web.

Digipost er eksempel på det motsatte. De som har levert det systemet har laget noe som er utrolig enkelt å bruke, og som tydeligvis har brukeren helt i fokus. Jeg tipper også at de som har vært involvert i dette prosjektet fra postens side har vært hakket mer visjonære enn de som satt og styrte Altinn. De har gjort tingene veldig riktig. Det kostet nok noen millioner, men det var verdt det.
 
Sist redigert:

tulling99

Medlem
Oki, så var jeg ikke så spesifikk i første innlegg. Jeg har kravspecs, men vil ikke gå ut med dem uten videre. VI krever ikke nødvendigvis eget cms, men jeg har inntrykk av at de andre ikke ønsker wordpress. Ikke at de vet hva det er. Jeg har hørt wordpress er noe av det mest SEO-vennlige - men har inntrykk av at det er vanskelig å få et topp design i wordpress.

Men for å sammenlikne. Vi liker denne siden. Hva burde denne koste? (ikke post lenken er dere snill).

www. t t - c o . no/
 

zapotek

Medlem
Men for å sammenlikne. Vi liker denne siden. Hva burde denne koste? (ikke post lenken er dere snill).

www. t t - c o . no/

For det første, dette er langt ifra "norges beste design" som du nevnte i første tråd. For det andre, denne siden kunne lett vært laget i Wordpress.

Pris på denne? Maks 25k.
 

picxx

Well-Known Member
Oki, så var jeg ikke så spesifikk i første innlegg. Jeg har kravspecs, men vil ikke gå ut med dem uten videre. VI krever ikke nødvendigvis eget cms, men jeg har inntrykk av at de andre ikke ønsker wordpress. Ikke at de vet hva det er. Jeg har hørt wordpress er noe av det mest SEO-vennlige - men har inntrykk av at det er vanskelig å få et topp design i wordpress.

Men for å sammenlikne. Vi liker denne siden. Hva burde denne koste? (ikke post lenken er dere snill).

Det er en statisk presentasjonsside man kunne fått enhver ungdom til å hamre sammen på fritida. Såhvidt jeg ser er det overhodet ikke brukt avanserte funksjoner på siden (ikke engang et kontaktskjema), så denne tror jeg jaggu dere kunne fått nabogutten til å hamre sammen for et par tusenlapper, eller en ny mobiltelefon (iphone5?).

Jeg gjetter at nettsiden ble satt opp ca. 10 år før firmaet oppstod i 2008 :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Digipost er eksempel på det motsatte. De som har levert det systemet har laget noe som er utrolig enkelt å bruke, og som tydeligvis har brukeren helt i fokus. Jeg tipper også at de som har vært involvert i dette prosjektet fra postens side har vært hakket mer visjonære enn de som satt og styrte Altinn. De har gjort tingene veldig riktig. Det kostet nok noen millioner, men det var verdt det.

Er jo litt typisk - altinn har tydeligvis litt dårlige løsninger, men tett med brukere, digipost har kanskje topp løsninger, men... ingen(?) som bruker det...?
 
Sist redigert:
Topp