Eirik76
New Member
Jeg kjørte NETS for kortbetaling og Conta for faktura. Jeg byttet til DIBS Account, og ønsker å dele mine erfaringer i denne sammenhengen.
Jeg hadde store forventninger til DIBS Account, men det har egentlig vært et lite mareritt.
En eller annen mindre våken person hos DIBS presterte å punsje inn feil kundenummer, slik at alle kort og fakturabetalinger tilfalt Batterigiganten.no. Feil kan selvfølgelig gjøres, men her lurer jeg virkelig på hva slags test- og kontrollrutiner de har.
Målet mitt var å få ryddet opp i dette så kjapt og effektivt som mulig, men svar fra DIBS kundeservice har gjort situasjonen verre. Første svaret jeg fikk fra de var at jeg bare kunne sende fakturaen slik den var, og dernest forklare til kunden at de bare skulle se bort fra at det stod Batterigiganten.no på den, og at kunden selv skulle kunne ta kontakt med DIBS for å få dette bekreftet. Jeg synes dette virket som et forunderlig forslag, men tenkte at DIBS muligens gjorde en manuell øvelse i bakkant slik at pengene ville tilfalle meg. Det viste seg å ikke stemme, og ble bekreftet da jeg kontaktet support igjen. Pengene landet hos Batterigiganten.
Den korrespondansen jeg har hatt med DIBS support har vært veldig dårlig. De er trege å svare, og de svarene jeg får henger ofte ikke på greip. Nå har de attpåtil sluttet å svare meg. De skulle sende meg statusoppdatering for flere uker siden, men denne har uteblitt. Jeg purret for 14 dager siden, uten at jeg har fått noe tilbakemeldinger. Transaksjonene for de aktuelle ordre har jeg ikke sett noe til. 24Nettbutikk har også dyttet på saken uten at det har medført noe svar fra DIBS.
1. De virker å mangle grunnleggende kontrollrutiner.
2. De viser liten vilje til å rette opp den grove feilen de gjorde.
3. De har personer på support som mangler kompetanse til å gi korrekt hjelp. Ref: "Bare send fakturaene slik de er du".
Det er faktisk så ille at jeg vurderer å sende et krav til de, som jeg er beredt på å eskalere videre.
Alt kan jo dokumenteres. Er det noen som har noen tips i denne sammenhengen?
Klarna virker veldig forlokkende pr nå!
I tillegg skal det nevnes at flere av mine kunder har kontaktet meg og spurt meg hvorfor kortbetaling ble avvist, da de har penger på konto.. Antall ordre har gått kraftig ned etter at jeg gikk over til DIBS Account, og motivasjonen min for å drive videre like så.
Jeg hadde store forventninger til DIBS Account, men det har egentlig vært et lite mareritt.
En eller annen mindre våken person hos DIBS presterte å punsje inn feil kundenummer, slik at alle kort og fakturabetalinger tilfalt Batterigiganten.no. Feil kan selvfølgelig gjøres, men her lurer jeg virkelig på hva slags test- og kontrollrutiner de har.
Målet mitt var å få ryddet opp i dette så kjapt og effektivt som mulig, men svar fra DIBS kundeservice har gjort situasjonen verre. Første svaret jeg fikk fra de var at jeg bare kunne sende fakturaen slik den var, og dernest forklare til kunden at de bare skulle se bort fra at det stod Batterigiganten.no på den, og at kunden selv skulle kunne ta kontakt med DIBS for å få dette bekreftet. Jeg synes dette virket som et forunderlig forslag, men tenkte at DIBS muligens gjorde en manuell øvelse i bakkant slik at pengene ville tilfalle meg. Det viste seg å ikke stemme, og ble bekreftet da jeg kontaktet support igjen. Pengene landet hos Batterigiganten.
Den korrespondansen jeg har hatt med DIBS support har vært veldig dårlig. De er trege å svare, og de svarene jeg får henger ofte ikke på greip. Nå har de attpåtil sluttet å svare meg. De skulle sende meg statusoppdatering for flere uker siden, men denne har uteblitt. Jeg purret for 14 dager siden, uten at jeg har fått noe tilbakemeldinger. Transaksjonene for de aktuelle ordre har jeg ikke sett noe til. 24Nettbutikk har også dyttet på saken uten at det har medført noe svar fra DIBS.
1. De virker å mangle grunnleggende kontrollrutiner.
2. De viser liten vilje til å rette opp den grove feilen de gjorde.
3. De har personer på support som mangler kompetanse til å gi korrekt hjelp. Ref: "Bare send fakturaene slik de er du".
Det er faktisk så ille at jeg vurderer å sende et krav til de, som jeg er beredt på å eskalere videre.
Alt kan jo dokumenteres. Er det noen som har noen tips i denne sammenhengen?
Klarna virker veldig forlokkende pr nå!
I tillegg skal det nevnes at flere av mine kunder har kontaktet meg og spurt meg hvorfor kortbetaling ble avvist, da de har penger på konto.. Antall ordre har gått kraftig ned etter at jeg gikk over til DIBS Account, og motivasjonen min for å drive videre like så.