Hey, hey!
Et par ting jeg vil påpeke her bare..
Det er et integrert
skjermkort her på 128 MB DDR3 SDRAM på hovedkortet.
Ser at du har tenkt å kjøpe et i tillegg..
Kan fort bli "problemer" om ikke du er en -BIOS hai, når du skal bruke et annet skjermkort enn det som er integrert på kortet..
Siden du skal kjøpe et skjermkort anbefaller jeg deg heller å kjøpe et hovedkort uten integrert skjermkort, for å være på den sikre siden...
Også er det
minnets størrelse..
Når det kommer til minne burde du tenke "jo mer, jo bedre"..
Selv om du sier nå "holder lenge med 4.. er jo mye det..", så sitter du der om noen måneder med masse programmer "oppe" og pc'n laster tregt..
også er det
CPU'n da..
Funker fett den, kjapp som juling, men ser her at det følger med en vifte i esken..
kjøp en annen vifte (og litt kjølepasta), i steden for å bruke den som følger med..
Tenk gjerne litt sånn, "hvorfor får jeg med den da? sikkert bare noe dritt.." Og dritt er som regel hva det er..
Kjøp en som er sykt stille, men sykt kraftig.. Som denne kanskje :
Komplett.no - Noctua NH-U9B SE2 CPU Kjøler
Stor ja, men fet som juling
Også er det denne
SATA'n HDD da..
Som en kunde har nevnt i produktanmeldelsen er det en
Sær strømtilkobling på denne.. og det er tydligvis en kabel som
ikke komplett selger..
Tenk på sånt...
også denne
HDD'n på 1 TB...
Sier fortsatt til folk at de skal styre unna dette, dersom de sitter med litt eldre versjoner av Windows, da ikke windows skjønner en dritt av størrelsen og låser maskina i tid og utide og får for seg at størrelsen er 180gb, eller noe sånt....
Noe som går igjen, og igjen, og igjen på nettet er :
Now that i'm in Windows, it says my harddrive is only about 180 GB, when i know for a fact it's 1 TB"
Hvorfor windows ikke skjønner dette vet jeg ikke og hvordan dette kan løses er enkelt : installer LINUX
Men, som sagt ikke kjøp en så stor disk om du kjører eldre versjoner av Windows enn Vista, for da kan det hende at skjer det uforklarlige saker
(foreta et "problems with 1 TB HDD in Windows"-søk på google og du vil skjønne..)
Mange sier at problemet kan løses om du kjører seneste Service Pack'n men... jeg er nå skeptisk til det meste som har med Windows å gjøre...
Kjøp da heller 2 stk. på 500 gb, for å være på den sikre siden..
også er det veeeeldig viktig å lese anmeldelser..
Se på denne for PSU'n(Strømforsyningen) du lurer på :
men jeg var desverre uheldig å få stuen min stanket opp av svidd lukt etter at den gikk opp i røyk mens jeg gjore noe så ekstremt krevende som å se på family guy.
Jeg sier ikke at det er pinglette strømforsyning, men at du burde lese anmeldelser og gå etter hva folk har skrevet..
Finner du en anmeldelse der flertallet sier noe som , "Sinnsykt bra.. funker fett..", så kjøp den
/S