Atian
Medlem
Forsiktig...
Huff huff...
Her er det mange som ser ut til å miste balansen litt. Jeg vil mane folk til forsiktighet, ydmykhet og toleranse. Selv om noen ikke er like flinke webdesignere som det DU er, så betyr det ikke at det gir deg rettigheter til å uttale nedverdigende påstander om andre personer i offentligheten.
Skjønner at mange river seg i håret av hva man opplever som mindre bra kvalitet, metode, smak, design, bruk av verktøy osv... Men dårlig håndtverk og manglende erfaring kombinert med dårlig skjønn er ikke nødvendigvis svindel eller bedrageri.
Det hjelper heller ikke å vise til wikipedia og andre oppslagsverk på definisjoner av svindel og bedrag - man må faktisk vise til fellende dommer (forliksrådet eller høyere instans) for å si at noen faktisk driver med svindel. Inntil så er gjort så synes jeg denne tråden sier mye mer om debattantenes utfine ord - enn om den stakkaren som først ble hengt ut.
Om du ikke liker hva de gjør og om de fremtrer mindre dyktige - så må det være opptil den enkelte kunde å avgjøre om de vil kjøpe eller ikke.
Hva gjelder nettsiden som bedriftsreservasjon - Bedrifts-reservasjon så ser jeg jo i løpet av 20 sekunder at det er en ung person, uten gode norskkunnskaper som har skrevet teksten, og absolutt ikke en med spesielt god medieerfaring. Personen har nok dessverre ikke verken Universitets- eller høyskoleutdannelse innen Markedsføring, Økonomi, Jus eller Lingvistikk. Men det klarer sikkert 90+ % av de norske potensielle kundene også å skjønne....
Men så hva med perfeksjonisme, kvalitet og godt håndverk?! Gi meg en hvilken som helst nettside, så skal jeg enten via kildekode eller teknisk analyse av design - gi eksempler på ting som kunne vært bedre hos dere alle. Men det betyr nødvendigvis ikke at dere er svindlere eller X % av det leverte arbeidet er dårlig håndtverk.
Jeg synes det er skuffende å se at så mange gjør seg til dommere over hvor grensene går for godt og dårlig håndverk, metode / bruk av verktøy osv - for å kunne omtale noen andre negativt.
Men for all del - man må gjerne sette opp tråder og diskutere positiv bruk av ulike begreper for markedsføring av webdesign og nettsider.
Oppsummering på veien: Bruk heller tiden på å bli bedre selv og kapre flere kunder - så vil de mindre flinke få mindre å gjøre (og kanskje færre misfornøyde kunder).
PS: Jeg er ikke perfekt jeg heller - og det ønsker jeg aldri å fremstå som. Men alt har også sin pris. Krysningspunktet mellom pris og "verdier" er forskjellige fra oss alle.
PS2: Glær meg til jeg leser det innlegget som snur saken til noe positivt - med konstruktiv problemløsning - som faktisk er til det bedre for folket og bidrar til noe positivt - fremfor å dele utelukkende ubehag
Huff huff...
Her er det mange som ser ut til å miste balansen litt. Jeg vil mane folk til forsiktighet, ydmykhet og toleranse. Selv om noen ikke er like flinke webdesignere som det DU er, så betyr det ikke at det gir deg rettigheter til å uttale nedverdigende påstander om andre personer i offentligheten.
Skjønner at mange river seg i håret av hva man opplever som mindre bra kvalitet, metode, smak, design, bruk av verktøy osv... Men dårlig håndtverk og manglende erfaring kombinert med dårlig skjønn er ikke nødvendigvis svindel eller bedrageri.
Det hjelper heller ikke å vise til wikipedia og andre oppslagsverk på definisjoner av svindel og bedrag - man må faktisk vise til fellende dommer (forliksrådet eller høyere instans) for å si at noen faktisk driver med svindel. Inntil så er gjort så synes jeg denne tråden sier mye mer om debattantenes utfine ord - enn om den stakkaren som først ble hengt ut.
Om du ikke liker hva de gjør og om de fremtrer mindre dyktige - så må det være opptil den enkelte kunde å avgjøre om de vil kjøpe eller ikke.
Hva gjelder nettsiden som bedriftsreservasjon - Bedrifts-reservasjon så ser jeg jo i løpet av 20 sekunder at det er en ung person, uten gode norskkunnskaper som har skrevet teksten, og absolutt ikke en med spesielt god medieerfaring. Personen har nok dessverre ikke verken Universitets- eller høyskoleutdannelse innen Markedsføring, Økonomi, Jus eller Lingvistikk. Men det klarer sikkert 90+ % av de norske potensielle kundene også å skjønne....
Men så hva med perfeksjonisme, kvalitet og godt håndverk?! Gi meg en hvilken som helst nettside, så skal jeg enten via kildekode eller teknisk analyse av design - gi eksempler på ting som kunne vært bedre hos dere alle. Men det betyr nødvendigvis ikke at dere er svindlere eller X % av det leverte arbeidet er dårlig håndtverk.
Jeg synes det er skuffende å se at så mange gjør seg til dommere over hvor grensene går for godt og dårlig håndverk, metode / bruk av verktøy osv - for å kunne omtale noen andre negativt.
Men for all del - man må gjerne sette opp tråder og diskutere positiv bruk av ulike begreper for markedsføring av webdesign og nettsider.
Oppsummering på veien: Bruk heller tiden på å bli bedre selv og kapre flere kunder - så vil de mindre flinke få mindre å gjøre (og kanskje færre misfornøyde kunder).
PS: Jeg er ikke perfekt jeg heller - og det ønsker jeg aldri å fremstå som. Men alt har også sin pris. Krysningspunktet mellom pris og "verdier" er forskjellige fra oss alle.
PS2: Glær meg til jeg leser det innlegget som snur saken til noe positivt - med konstruktiv problemløsning - som faktisk er til det bedre for folket og bidrar til noe positivt - fremfor å dele utelukkende ubehag