Mr Vest
Sjefen over alle sjefer!
Jeg er litt sånn littegranne på kanten til å trakke i stykker alt som heter internettbokser fra Telenor her nå og få en annen internettleverandør grunnet en mildt sagt jævlig opplevelse hos Telenor.
Det hele begynte med en telefonsamtale til support hos Telenor. Jeg skulle spørre om det var greit at jeg kunne bruke deres smtp-tjener til masseutsendelse av epost, og sa at jeg ikke regnet med mer enn maks 500 mottakere per epost jeg sendte. Svaret var positivt, og jeg kunne sende mye mer enn 500 eposter også dersom jeg ønsket det. Ikke no stress fikk jeg vite, og satte meg ned og konfigurerte epostprogrammet som skulle sende disse epostene.
I dag, 2 dager etter denne hendelsen får jeg plutselig ikke lenger tilgang til deler av min server. WHM, cPanel, mySQL og FTP er helt utilgjengelig, mens nettsidene mine er enda tilgjengelig. Etter mye frem og tilbake med support hos min host får jeg plutselig en epost fra Telenor i innboksen min, med følgende tekst (kjapt sitert av meg):
Din internett tilgang er begrenset grunnet masseutsendelse av epost / spam. Vi kan desverre ikke fortelle hvilken datamaskin i huset dette kommer fra. Vi anbefaler at du installerer antivirusprogramvare på alle datamaskiner og kjører fullstendig sjekk av disse. Når dette er gjort kan du søke om og få åpnet dine linjer igjen, en søknad som igjen vil ta oss 24 timer og behandle.
Jeg forsøkte og ta direkte kontakt på support igjen for og spørre hva som her hadde skjedd. I Telefonen hadde jeg da en hyggelig tone, og ble henvist til Telenors nettsider istedenfor og ta kontakt med support på Telefon. Dette var altså en kundebehandler som henviste meg til nettsidene til Telenor. På en "fin" måte fortalte jeg da sannheten.., at nettsidene ser jo ut som et takras, og at jeg rett og slett ikke klarer navigere meg rundt i det rotet. Responsen? Kundebehandleren presterte altså og legge på røret, og ville ikke prate med meg.
Toppen av kaken var det vel når jeg straks etterpå fikk en sms på telefonen fra Telenor kundeservice hvor de da ville at jeg på en skala fra 1-5 skulle fortelle hvordan jeg hadde opplevd Telenor sin kundebehandler.
Men sånn dønn seriøst? Er virkelig folk på Telenor sitt kundesenter så invalid oppe i skallen, at de dønn seriøst forteller meg at "joda, det går greit..." når de faen ikke vet hva det er jeg snakker om? Kundebehandleren jeg pratet med som fortalte meg at jeg kunne bruke deres smtp-tjener til masseutsendelse av epost kan jo umulig ha forstått hva det faktisk er for noe.
Her må jeg jo si jeg syns det er grusomt kjedelig og sitte uten tilgang til databaser, ftp eller WHM / cPanel, rett og slett kun fordi Telenor er noen forbannade kjøtthuer. At man skal måtte vente 24 timer på at de skal behandle en søknad gjør meg ikke akkurat mer blid. Kan de stenge driten på ett sekund kan de da for pokker åpne den på ett sekund også.
Har du opplevd noe lignende med din ISP?
Vet du om en ISP i Norge som faktisk vet hva de driver med?
Det hele begynte med en telefonsamtale til support hos Telenor. Jeg skulle spørre om det var greit at jeg kunne bruke deres smtp-tjener til masseutsendelse av epost, og sa at jeg ikke regnet med mer enn maks 500 mottakere per epost jeg sendte. Svaret var positivt, og jeg kunne sende mye mer enn 500 eposter også dersom jeg ønsket det. Ikke no stress fikk jeg vite, og satte meg ned og konfigurerte epostprogrammet som skulle sende disse epostene.
I dag, 2 dager etter denne hendelsen får jeg plutselig ikke lenger tilgang til deler av min server. WHM, cPanel, mySQL og FTP er helt utilgjengelig, mens nettsidene mine er enda tilgjengelig. Etter mye frem og tilbake med support hos min host får jeg plutselig en epost fra Telenor i innboksen min, med følgende tekst (kjapt sitert av meg):
Din internett tilgang er begrenset grunnet masseutsendelse av epost / spam. Vi kan desverre ikke fortelle hvilken datamaskin i huset dette kommer fra. Vi anbefaler at du installerer antivirusprogramvare på alle datamaskiner og kjører fullstendig sjekk av disse. Når dette er gjort kan du søke om og få åpnet dine linjer igjen, en søknad som igjen vil ta oss 24 timer og behandle.
Jeg forsøkte og ta direkte kontakt på support igjen for og spørre hva som her hadde skjedd. I Telefonen hadde jeg da en hyggelig tone, og ble henvist til Telenors nettsider istedenfor og ta kontakt med support på Telefon. Dette var altså en kundebehandler som henviste meg til nettsidene til Telenor. På en "fin" måte fortalte jeg da sannheten.., at nettsidene ser jo ut som et takras, og at jeg rett og slett ikke klarer navigere meg rundt i det rotet. Responsen? Kundebehandleren presterte altså og legge på røret, og ville ikke prate med meg.
Toppen av kaken var det vel når jeg straks etterpå fikk en sms på telefonen fra Telenor kundeservice hvor de da ville at jeg på en skala fra 1-5 skulle fortelle hvordan jeg hadde opplevd Telenor sin kundebehandler.
Men sånn dønn seriøst? Er virkelig folk på Telenor sitt kundesenter så invalid oppe i skallen, at de dønn seriøst forteller meg at "joda, det går greit..." når de faen ikke vet hva det er jeg snakker om? Kundebehandleren jeg pratet med som fortalte meg at jeg kunne bruke deres smtp-tjener til masseutsendelse av epost kan jo umulig ha forstått hva det faktisk er for noe.
Her må jeg jo si jeg syns det er grusomt kjedelig og sitte uten tilgang til databaser, ftp eller WHM / cPanel, rett og slett kun fordi Telenor er noen forbannade kjøtthuer. At man skal måtte vente 24 timer på at de skal behandle en søknad gjør meg ikke akkurat mer blid. Kan de stenge driten på ett sekund kan de da for pokker åpne den på ett sekund også.
Har du opplevd noe lignende med din ISP?
Vet du om en ISP i Norge som faktisk vet hva de driver med?
Sist redigert: