Syns Tonny har veldig gode poeng her. Det er viktig å sikte etter den mest motiverte trafikken. Det er for eksempel stor forskjell på motivasjonen hva gjelder "webhotell" og "beste webhotell for blogg". Førstnevnte kan være hva som helst - kanskje driver noen research, lurer på hva det egentlig her osv. Sistnevnte, som sannsynligvis har mindre konkurranse, er derimot supermotivert. Brukeren har en blogg og ønsker det beste webhotellet.
Negative nøkkelord er også viktig. Sørg for at du har linket Analytics til AdWords og AdWords til Analytics, slik at du har måletall her. Da kan du nemlig gå til "aquisition", "keywords" og "paid" for å se termene du har bydd på. Klikker du på den blå linken under grafen hvor det står "matched search query", ser du også hvilke faktiske søkefraser det er snakk om. Hvis det er noe som er totalt irrelevant her, legger du det inn som negativt. Mye arbeid, kanskje mye kjedelig også, men det er kun på en detaljert måte at man kan optimalisere en AdWords-kampanje.
Du nevner også at klikkfrekvensen har økt. Dette er et godt tegn, og en av de viktigste faktorene for god Quality Score som Tonny refererer til. Fortsett med tiltak du har gjort for å få dette resultatet - bedre Quality Score gir flere visninger og billigere klikk.