90% använder adblock

barentshavet

Active Member
Native og affiliate blir en viktig inntektskilde i årene fremover.

Det blir vanskeligere for blokkeringsprogrammer å skille mellom native-annonser og vanlig bannerannonser. Og dessverre for forbrukerne er denne trenden deres egen skyld pga. bruk av slike blokkeringer, men gir svært gode penger i annonsørenes lommer rett og slett fordi reklamen er mer skjult og ser mer legitim ut.
 
Det blir spennende å se om forbrukerne foretrekker annonser fremfor betaling på nettaviser osv. eller omvendt.

Bruker selv annonseblokkering, men passer på å tillate denne på sider jeg virkelig liker som en hyggelig gest.

Jag betalat för aviser online, inte slipper man reklam för det.
 

barentshavet

Active Member
Interessant lesing.
http://kampanje.com/medier/2016/12/adblock-vokser-i-norge--hver-femte-desktop-sesjon-blokkeres/

"Én ting er imidlertid hva folk svarer når de blir spurt. AudienceProject har også undersøkt hvor mange sesjoner der annonseblokkering er i bruk. Svaret viser at det er et gap mellom hvor mange som oppgir å bruke adblock og hvor mange sesjoner som faktisk forstyrres. På desktop har analyseselskapet funnet at 19 prosent av sesjonene blokkeres i Norge. Det er en vekst på fire prosentpoeng fra første kvartal i år."

"På smarttelefon er antall blokkerte sesjoner på et mye lavere nivå. 13 prosent av norske brukere oppgir at de tar i bruk adblock på mobil, men bare i tre prosent av sesjonene klarte AudienceProject å spore annonseblokkeringsverktøy. Det er på samme nivå som i første kvartal i år."
 
Topp