Kjapp og trygg hosting for Wordpress

7 bokstavers .com domene PR6

dennison

Medlem
Hva kan man forvente å få for et domene med seks bokstaver, engelsk ord/utrykk, det er et PR6 domene. Som akuratt nå er parkert da jeg ikke bruker det lengre. Samtidig er det backlinks fra PR7, PR6, PR5, PR3 sider osv.

Noen forslag til hva en passende pris kan være?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det innhold på det for øyeblikket? Hvis ikke, så er sannsynligvis PR allerede redusert selv om den er synlig i PRen Google offentliggjør.

Pris på domener er alltid vanskelig å valuere til noe eksakt. Hva som kan være verdt $10 for en annen, kan være verdt $100.000 for en annen igjen. Domenet er verdiløst, inntil du har en eller flere selgere.
 

zapotek

Medlem
Klart domenet er verdt en del. De fleste webmastere får jo ståpels av pagerank 6, og om navnet i tillegg er relativt intuitivt så har du et fint salgsobjekt. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du har parkert det. Selv om du ikke har bruk for det lenger selv, så hadde det jo vært mye bedre å latt det være med det opprinnelige innholdet istedenfor å risikere å miste innlenkene og dermed også pageranken.

Å gjette en pris uten å vite hva domene faktisk heter er umulig for oss. Hvorfor skriver du det ikke bare her i tråden? Når du har parkert det likevel, så kan det vel ikke ha noe å si? Google har hatt en pr oppdatering igår, så du får sjekke om det fortsatt har pr 6.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er ikke verdt så mye parkert. Det vil miste PR når det mister innholdet sitt. Og PR er merkelig nok det eneste folk gidder å betale for (forstå det den som kan).

Hvis du vil beholde PR og verdien på domenet må du finne det gamle innholdet og legge det inn. Du finner det enten i Google cache eller archive.org.
 

hansvh

Medlem
Han kan jo ikke legge ut det gamle innholdet hvis det ikke tilhører ham. (Har det kanskje vært diskutert før?)

PR6 er dessverre ikke så mye verd da denne kommer til å droppe da innholdet er borte og backlinkene gradvis forsvinner. Domenet er jo parkert så innholdet får du ikke noe for. Selve URLen er det vanskelig å si noe om siden vi ikke vet noe om den. Treffer du en eller flere som er på jakt etter AKKURAT ditt domene kan du få endel.

Mitt prisanslag blir derfor: Inntekt fra AdSense for domains i ett år
 
K

Kontoristen

Guest
Og PR er merkelig nok det eneste folk gidder å betale for (forstå det den som kan).

Henger meg på denne.
Hvorfor er så mange opptatt av PR? - For meg så er PR kun et grønt strek i google toolbar.
 

picxx

Well-Known Member
Ett parkert PR6 domene er like mye verdt som ett parkert PR n/a domene.
Om man da heller ikke har tilgang/rettigheter på det orginale innholdet vil siden snart droppe ut av G's index og inneha en n/a status hva gjelder PR.
Så det hele koker ned til hvor bra selve navnet er og hvor mange som er villige til å by på det.
 
Topp