Jeg tror nok det stemmer brukernavn. TD er ubrukelig for små publishere. Jeg klarte å dra noen kroner av dem når jeg hadde Juiced.no, men det var fortsatt lite. Derimot har jeg snakket med flere webmastere med større nettsider som klarer å få ganske bra med penger ut av dem.
De fleste av de som tjener mye penger hos TradeDoubler er små publishere med relativt lite trafikk. Publishere med mye trafikk benytter som regel ikke CPA-programmer, men er i vårt lukkede td Reach nettverk og får CPC og CPM-kamapnjer.
Jeg kan av åpenbare grunner ikke nevne hvor mye enkelt publishere tjener, men det er mange små publishere som tjener svært svært gode penger. Vi har f.eks. en publisher som har en 70-80 forskjellige nisjenettsteder som alle sammen har relativt lite trafikk hver (under tusen unike i måneden), men totalt utgjør dette rundt en 110 000 kroner i måneden utbetalt. Personen har jobbet hardt til å begynne med for å utvikle alle disse nisje-informasjonsstedene, men nå tjener han gode penger i alle kategorier på lite arbeid.
Det er som Adrian sier ingen vits å kjøre store bannere på en side som f.eks. Glabladet. Ingen kommer ditt for å lete etter mobilabo. og sjansene for konvertering er relativt lave vil nok jeg tro. Nisjesiter med god informasjon og tydelige nisjer er den typen små sider som gjør det best.
Eksempler på hva jeg mener med gode nisjesider (og som fungerer):
Billige Blekkpatroner
Her har affiliate skapt en side som rangerer svært bra på organisk søk og som inneholder nyttig informasjon og en merverdi for sine brukere.
Kjøp Billige Blekkpatroner til blekk skrivere.
Gaveguide
En virkelig glimrende nisjenettside som har fokus på det å finne gaver til din familie, venner, søster, bror osv. Samtlige gaver som blir foreslått kobles opp mot et affiliateprogram. Nettsiden ses på som en god tjeneste samtidig som alt egentlig bare er annonser.
Gaveguide.no ? Gaver, gavetips og gaveideer
Beste Kredittkort
En relativt enkel, men svært effektiv nettside som omhandler kredittkort, fordelene med kredittkort osv. Siden rangerer godt i både organiske søk og betalte søk. Har en høy quality score.
Beste kredittkort - finn det beste kredittkortet