2 skjermer på samme skjermkort

zapotek

Medlem
I pcen jeg skriver dette på, står det et stk. Nvidia GeForce GT 410 grafikk-kort. Kortet har 1 dvi-utgang og 1-vga-utgang (altså - trommevirvel - to utganger :eek:). Siden jeg har sånn ca. null peiling på hardware, håper jeg det er noen opplyste sjeler her på forumet som kan svare meg på følgende spørsmål:

Går det å kjøre et toskjermsoppsett på dette kortet; med en skjerm koblet til i vga-utgangen, og en i dvi-utgangen?

Rismoen

Medlem
I pcen jeg skriver dette på, står det et stk. Nvidia GeForce GT 410 grafikk-kort. Kortet har 1 dvi-utgang og 1-vga-utgang (altså - trommevirvel - to utganger :eek:). Siden jeg har sånn ca. null peiling på hardware, håper jeg det er noen opplyste sjeler her på forumet som kan svare meg på følgende spørsmål:

Går det å kjøre et toskjermsoppsett på dette kortet; med en skjerm koblet til i vga-utgangen, og en i dvi-utgangen?

Litt usikker, på mitt skjermkort er det 4 utganger men jeg får bare brukt 2 skjermer.

Er dette en bærbar pc?

adeneo

Medlem
Så lenge skjermkortet støtter to skjermer, er det vel bare å plugge til to skjermer som passer, eller kjøpe overganger, og se om begge virker.

Du må vel høyreklikke skrivebordet i Windows og velge "tilpass" for å sette opp skjermene osv.

zapotek

Medlem
Jeg tok sjansen på å kjøpe en ny skjerm for å teste, og det fungerte utmerket med det samme :) Takk for svarene!

Topp