Kjapp og trygg hosting for Wordpress

2 ords domene med over 18.000 lokale søk

Tony J

Alle skal få
Har funnet et 2 ords .no domene med over 18.000 eksakte lokale søk pr mnd.
Google AdWords forteller meg at konkurransen i denne nisjen er "høy".

Er det gitt at et slikt domene har et godt grunnlag for å generere inntekter da?

Tony (har nettopp begynt å lekt meg med adwords)
 

picxx

Well-Known Member
Er det gitt at et slikt domene har et godt grunnlag for å generere inntekter da?

Det beror jo helt på hvilke inntektsmuligheter du har i nisjen.
Det at det er såpass mange søk og stor konkurranse betyr jo ikke annet enn at det er et populært søkeord, hvor mange har indekserte sider med akkurat dette søkeordet.
Hvilke inntektsmuligheter det samme søkeordet har for deg er det kun du som kan vurdere.
 

Tony J

Alle skal få
Det beror jo helt på hvilke inntektsmuligheter du har i nisjen.
Det at det er såpass mange søk og stor konkurranse betyr jo ikke annet enn at det er et populært søkeord, hvor mange har indekserte sider med akkurat dette søkeordet.
Hvilke inntektsmuligheter det samme søkeordet har for deg er det kun du som kan vurdere.

Oki, så domenet som inneholder disse to ordene i riktig rekkefølge vil ikke ha noe direkte SEO verdi? Det har kun verdi hvis det er lett og huske og beskrivende for nisjen og evnt de som prøver å trykke domenet direkte i browsebaren?

Hvis jeg har 2 domener sex.no og visomlikersex.no med samme relevant innhold rettet mot sex etc. Vil ikke domenet sex.no (hvis det er dobbelt så mange eksakt søk enn "vi som liker sex" automatisk komme høyere opp på rankinga dersom det søkes etter kun "sex" ?

Tony
 

picxx

Well-Known Member
Oki, så domenet som inneholder disse to ordene i riktig rekkefølge vil ikke ha noe direkte SEO verdi?

Trodde du mente penger/verdier når du skrev "generere inntekt" og ikke SEO verdi.
Det er jo to helt vidt forskjellige ting.
 

Tony J

Alle skal få
Trodde du mente penger/verdier når du skrev "generere inntekt" og ikke SEO verdi.
Det er jo to helt vidt forskjellige ting.

Men jeg trenger å vite om domene har SEO verdi ut i fra søkemotorer som google.
Google sier at det er 2 ord som blir søkt på 18.000 ganger i mnd. Mitt domene
har disse 2 ordene, og da lurer jeg på om det gir noen seo effekt.

F.eks, jeg antok at de som registrerte domenet "tjenepenger.no" fikk besøkende pga
mange søker etter "tjene penger" på google og da at domenet fikk en boost pga navnet.

For meg er bra seo/rangering = besøk = inntekter, men jeg tenker vel kanskje for enkelt?

Tony
 

picxx

Well-Known Member
F.eks, jeg antok at de som registrerte domenet "tjenepenger.no" fikk besøkende pga
mange søker etter "tjene penger" på google og da at domenet fikk en boost pga navnet

Ja, det stemmer, men ikke helt uten videre.
Lager du en god side vil selvsagt også domenenavnet være en av faktorene i SEO'en.
 
Det beror jo helt på hvilke inntektsmuligheter du har i nisjen.
Det at det er såpass mange søk og stor konkurranse betyr jo ikke annet enn at det er et populært søkeord, hvor mange har indekserte sider med akkurat dette søkeordet.
Hvilke inntektsmuligheter det samme søkeordet har for deg er det kun du som kan vurdere.

"Stor konkurranse" har ingenting med indekserte sider å gjøre, det betyr simpelten at det er stor konkurranse blant Adwords annonsører om akkuratt dette søkeordet.

For å sjekke hvor lett det eventuelt blir å rangere høyt i google for søkeordet må du derfor sjekke de som ligger der i dag, hvorvidt de er godt optimiserte for søkeordet ditt, PR, hvor mange backlinks de har osv osv. Har du det eksakte søkeordet i domene og samtidig gjør god "on site SEO" så har du et godt utgangspunkt (hvor mye annen SEO som må gjøres i tillegg avhenger da av konkurransen).
 

picxx

Well-Known Member
"Stor konkurranse" har ingenting med indekserte sider å gjøre, det betyr simpelten at det er stor konkurranse blant Adwords annonsører om akkuratt dette søkeordet.

Ja, jeg skrev noe feil der, men de to tingene har gjerne en meget tett sammenheng.
 

timepoint

Medlem
Seo og domenenavn

Google har alltid lagt mye vekt på EXACT DOMAIN MATCH.

Det teller forsatt, men vektes nå ned, mens kvalitetsfaktorer vektes opppver.
Eks. var det de som bestilte domener som MemorialDay2011.com osv. Som fikk førsteplass umiddelbart. De var kun relevante 1 år, og var laget kun for å få spinn i en kort periode.

Uansett vil jeg alltid anbefale å ha 1 eller 2 av de viktigste søkeordene i domenenavnet ditt. Si fra når nettsiden din er LIVE.
 

Tony J

Alle skal få
Google har alltid lagt mye vekt på EXACT DOMAIN MATCH.

Det teller forsatt, men vektes nå ned, mens kvalitetsfaktorer vektes opppver.
Eks. var det de som bestilte domener som MemorialDay2011.com osv. Som fikk førsteplass umiddelbart. De var kun relevante 1 år, og var laget kun for å få spinn i en kort periode.

Uansett vil jeg alltid anbefale å ha 1 eller 2 av de viktigste søkeordene i domenenavnet ditt. Si fra når nettsiden din er LIVE.

Takker, men til min store skuffelse så jeg at jeg bomma med en bokstav når jeg skrev inn "billige flybiletter". Det skulle være "billige flybilletter" :( . Eksakt søk sank fra 18.100 til ca 500. DOUGH!

Trodde jeg hadde et kongedomene på g ei stund her:)

Men får vente til hovedprosjektet er lansert heller, trenger vel en god del seotips der:)

Tony
 

Erlend

Medlem
Tony:
Du burde heller fokusere på godt innhold enn domenenavnet. Domenenavn har ikke like mye å si for SEO lenger. Content is king
 
Takker, men til min store skuffelse så jeg at jeg bomma med en bokstav når jeg skrev inn "billige flybiletter". Det skulle være "billige flybilletter" :( . Eksakt søk sank fra 18.100 til ca 500. DOUGH!

Trodde jeg hadde et kongedomene på g ei stund her:)

Men får vente til hovedprosjektet er lansert heller, trenger vel en god del seotips der:)

Tony
Naah trenger ikke å være HELT på bærtur selv om du bomma på en bokstav da. Men uansett er sikkert konkurransen for det søkeordet så heavy at du kanskje ikke kommer til å tjene så veldig mye på domenet uansett..
 
Topp