Dag Frogner
Supermedlem
Som å leie inn noen til å gjøre søkemotoroptimalisering eller annonsert målrettet mot kundegruppen din. Du får garantert mye igjen for det. Kataloger er oppskrytt...
Jeg kan fortelle deg ganske mye om 180.no etter fulgt oppfordringen om å søke på 180.no svindel noe du også burde gjøre, da må du også sette av litt tid til å lese alle sakene som finnes. Jeg kjenner meg godt igjen i salgsmetoden.
Jeg har ikke akseptert noe, jeg har ikke logget inn på noe nettside og hukket av på noe eller gjort andre fremstøt. Jeg kjenner mine rettigheter og ikke rettigheter og vet at jeg har en svært god sak.
Det skal sies at jeg sov og var heller ikke klar over at de hadde ferdigbehandlet søknaden(brreg) og at det ikke er noe grunn men heller forklarende/ vesentlig info til saken i mine øyne.
Det finnes ikke to forskjellige versjoner. Den første og originale posten handler om 2500 er verdt å bruke og jeg lurte på om dette var lurt. Fordi de sendte/sender ut faktura før du har akseptert noe kanskje for å presse deg til å betale. Dette handler om noen som gjør alt de kan få å kunder, uansett hvor loven går omtrent.
Forsatt forvirret?
For meg er ting klinkende klart. Men jeg kan allikevel prøve å forklare.
Hva med telefonsamtalen vår. Jeg ble da oppringt en tidlig morgen mens jeg forsatt sov. Jeg er ikke noe morgen type og var litt forfjamset over at noen ringte meg. Han spurte om jeg var meg, og hva jeg drev med og annen informasjon, uten å presentere seg. Etter hvert så forklarer han hvilke fordeler og hvor fantastisk 180.no og at dette vil hjelpe meg. Han sa at dette bare skulle koste 1998 for 6 seks mnd og da ville jeg få statistikk over alt med mulighet for videreføring. Han sa at etter noen dager ville det komme en faktura og ordrebekreftelse. Jeg har aldri svart på ordrebekreftelsen inntil i går, eller betalt fakturaen. Jeg ser ikke helt vitsen med 180.no og hvordan de skal kunne hjelpe.
Selv om jeg beskriver øyeblikket de ringte som vagt så betyr det ikke at jeg har sagt ja til noe, hos meg ligger det ingen automatikk. Jeg var allikevel ved mine fulle fem.
Du beskriver hendelsen som "vagt, jeg er ikke noen morgen type og var litt forfjamset". Jeg er dessverre litt usikker på hvor "sterk" sak du har.
Best du ordlegger deg mer tydelig og mindre tvetydig ved slike anledninger, og ihvertfall når du snakker med de, selv om du logisk sett har helt rett (men logikken undervises ikke på ungdomsskolen lenger og det er mange som ikke vet hva det er).
Det er også mulig at de har informert deg om at samtalen ble tatt opp, og at de med bakgrunn til hvordan du ordlegger deg hevder at du har samtykket til det.
Ikke huske er likt "null". Ukjent.
Jeg ville derfor selv sagt at de ikke har noe sak (fremfor si at jeg har en god/sterk sak), og si at jeg ikke har bekreftet bestillingen (fremfor si at jeg ikke kan huske å ha bekreftet noe). Men det er bare meg.
Antakeligvis hjelper det også å bare skrive med store bokstaver.
For meg er ting klinkende klart. Men jeg kan allikevel prøve å forklare.
Hva med telefonsamtalen vår. Jeg ble da oppringt en tidlig morgen mens jeg forsatt sov. Jeg er ikke noe morgen type og var litt forfjamset over at noen ringte meg. Han spurte om jeg var meg, og hva jeg drev med og annen informasjon, uten å presentere seg. Etter hvert så forklarer han hvilke fordeler og hvor fantastisk 180.no og at dette vil hjelpe meg. Han sa at dette bare skulle koste 1998 for 6 seks mnd og da ville jeg få statistikk over alt med mulighet for videreføring. Han sa at etter noen dager ville det komme en faktura og ordrebekreftelse. Jeg har aldri svart på ordrebekreftelsen inntil i går, eller betalt fakturaen. Jeg ser ikke helt vitsen med 180.no og hvordan de skal kunne hjelpe.
Selv om jeg beskriver øyeblikket de ringte som vagt så betyr det ikke at jeg har sagt ja til noe, hos meg ligger det ingen automatikk. Jeg var allikevel ved mine fulle fem.
Du beskriver hendelsen som "vagt, jeg er ikke noen morgen type og var litt forfjamset". Jeg er dessverre litt usikker på hvor "sterk" sak du har.
men det du nå sier er veldig skremmende for både forbruker og næringsdrivende, at selskaper kan ta en telefon til deg og spørre deg om hva jeg heter, hva selskapet mitt skal drive med, hvor jeg bor og annen i dette tilfelle offentlig informasjon. For så å sende faktura på en oppføring og forvente at jeg skal betale. Er dette tilfelle så fant jeg akkurat en ny inntjeningspost og kan tjene MASSE penger. Ringe rundt spør de basic spørsmål og så sende faktura på 1998,- lett!! Skjønner du hvor hinsides det er?
Jeg har kanskje ikke en sterk sak, men de har ingen sak.
Uansett om det ble sagt ja eller nei, har man ikke automatisk en sånn 14 dagers angrerett når det kommer til telefonsalg? Og at det skjemaet skal sendes med fakturaen elns?
Tony
men det du nå sier er veldig skremmende for både forbruker og næringsdrivende, at selskaper kan ta en telefon til deg og spørre deg om hva jeg heter, hva selskapet mitt skal drive med, hvor jeg bor og annen i dette tilfelle offentlig informasjon. For så å sende faktura på en oppføring og forvente at jeg skal betale. Er dette tilfelle så fant jeg akkurat en ny inntjeningspost og kan tjene MASSE penger. Ringe rundt spør de basic spørsmål og så sende faktura på 1998,- lett!! Skjønner du hvor hinsides det er?
Jeg har kanskje ikke en sterk sak, men de har ingen sak.
Det som egentlig avgjør det hele Eivindus, er om de spurte noe ala "ja, men da fører jeg deg opp med et abonnement hos oss, det koster så og så mye i mnd/for et halvt år", og om du da sa noe ala "ja" eller ikke.
Gjorde du det, så har de en sterk sak, og du en dårlig. Ja, de har en ufin salgsmetode, men om den er over grensa... tja.
Er 180.no noe å bruke 2500,- på for 6 mnd? Ville det straffe meg eller hjelpe en evt nettside som kommer opp snart i google. Jeg har lest her links fra andre ikke nødvendigvis bare er bra? Er 180.no verdt det?