Hvis min wordpress ikke fungerer og jeg ikke finner ut av det så poster jeg gjerne et spørsmål om det selv om svaret sikkert ligger et eller annet sted på internett.... Hvis det er slik at slike spørsmål skal bli sensurert vekk så er i alle fall jeg long-gone!
Det må du da også gjerne gjere - etter at du har googla feilmeldinga du får IMHO. Det tar deg tre sekunder ekstra å google feilmeldinga, og som regel vil du da få svar med en gang, eller iallefall et godt hint. Ofte vil det hintet/svaret vere betre enn du får her inne, og då er det i di interesse også å google først.
Om du ikkje forstår svaret google kjem opp med, eller ikkje får et fornuftig svar så har eg *aldri* hevda at du ikkje bør poste det her.
Men når du så poster det her er det jævlig greit om du skriver at du har prøvd å google, tar med URL, og quoter feilmeldinga du får, slik at vi ikkje famler heilt i blinde.
Som sagt; les igjennom det eg skriv. Eg har *ALDRI* hevda at en bør ha et elitistisk forum, men at en muligens bør stille elementære krav til at folk har *prøvd* å finne ei løsning før dei poster her. Kor hardt en prøver vil avhenge av nivået en er på sjølvsagt!
Eg vel å sitere
Norsk FreakForum sine regler på det punktet, sidan dei dekker ting fordømt godt:
Hva er 2 + 2? (søk / tenk)
Er et spørsmål av teknisk art så er du neppe førstemann som lurer på akkurat det. Har du søkt på forumet? Det er meget sannsynlig at emnet du vil ta opp har blitt diskutert tidligere. Det kan også være at du vil finne et svar ved å bruke en ekstern søkemotor som Google eller Yahoo!. Emner hvor svaret lett kan finnes ved søkefunksjonen eller søkemotorer vil bli fjernet når det er åpenbart at den som startet emnet ikke har gjort en innsats for å finne svaret selv.
Merk bruken av ordet åpenbart...