Kjapp og trygg hosting for Wordpress

100priv.pm - Krypterte direktemeldinger

Jeg tenkte å starte opp en kryptert direktemeldingstjeneste; noe jeg nå har lagt på hylla. Derfor vil jeg undersøke om noen er interessert i å overta den.

Sidene er hosted på Island (OrangeWebsite) pga diverse etteretningsbyrå på 3 bokstaver som har myndighet alle andre steder enn der.

Nettstedet er på INGEN måte ferdig, og inneholder kun en beta-versjon. Det ville vært rettere å kalt det demo. Man kan sende meldinger og hente meldinger; samt slette dem etter å ha lest dem. Slik fungerer det:

1. Person A vil sende en kryptert melding til Person B. Han skriver meldingen sin og lager en dekrypteringsnøkkel. Det som lagres i databasen, er den krypterte meldingen og når den ble sendt. Person A får utdelt en unik ID for meldingen.

2. Person A må, utenfor nettstedet, overlevere meldings-ID, samt nøkkelen for å lese den, til Person B. Kanskje ikke så lurt å sende begge deler via gMail.

3. Person B oppføker nettstedet, taster inn meldings-ID'en, samt nøkkelen og kan deretter lese den dekrypterte beskjeden.

4. Person B kan slette beskjeden totalt! Nei, ikke bare sette den til true/false (1/0) i databasen, men slette ethvert spor etter den.

PHP's egen mcrypt (med Blowfish) brukes til å kryptere meldingene. Sidene har heller ingen Flash/Javascript gåender da det er meningen at det skal være funksjonelt for TOR-brukere med slikt av. SSL sertifikatet er selvsignert grunnet paranoia.

Sidene lagrer ingen IP-adresser eller andre data som kan identifisere brukere.

Pr.idag er det ingen brukere av siden da jeg ikke har startet noen aktiv markedsføring. Jeg kan ikke se for meg å tjene penger på den med det første, men kan se for meg et uendelig potensiale i nær fremtid for en som gidder.

Regn med problemer i form av søksmål, skuddpremie eller attentatforsøk fra NSA da denne tjenesten har potensiale til å bli brukt av personer under overvåkning.

Jeg kan selge nettstedet for en låst pris eller ved avtale om prosenter av fremtidig inntekt. Dette krever noe mer papirarbeid.

På kjøpet vil det følge med:

Domener: 100priv.no, 100priv.eu, 100priv.net, 100priv.com, og 100priv.pm. Disse er alle registrert gjennom Domeneshop.

Hosting: Shared hosting på Island (OrangeWebsite). Server med PHP 5.5 gjør at du kan sette opp password_hash/password_verify for et sikkert brukersystem.

Twitter og Facebook-kontoer kan følge med. Selvfølgelig vil også selve scriptet følge med.

Pris: Høystbydende over 30,000. Bud under 30K vil ikke bli vurdert, engang. Da skal jeg heller fortsette utviklingen.

Regn med mye arbeid, men dersom du kan PHP/MySQL vil du aldri få et bedre tilbud.

Om ikke salg skjer kan jeg tenke meg en partner (50/50). En som er godt kjent med HTML, CSS, samt noe PHP/MySQL. En partner's jobb vil være videreutvikling mens min vil være markedsføring da jeg allerede har en strategi på plass.

Du kan teste tjenesten på http://100priv.pm men vær obs på at du vil få en advarsel pga av selvsignert SSL sertifikat.

Send meg gjerne en melding her eller på epost kong_harry_3[at]hotmail[dot]com. Har du spørsmål andre kanskje også vil vite, og som ikke er personlige, kan du stille dem her på forumet.

Med vennlig hilsen
Frode
 
Topp