Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemeldinger på smartetips.no :)

Marita

ordleker
Så absolutt! Kommer jo såklart an på hva det handler om, men det jeg kommer på i slengen, er folk som kan skrive om fotografering, interiør, økonomitips, bloggetips (type hvordan tjene penger på en blogg, hvordan sette opp en blogg, hvordan skaffe trafikk, osv), trening, typiske "skjønnhetstips" (målgruppen er jo jenter mellom 25 og 45) - ja, listen er i realiteten uendelig. Man kan tipse om så mangt :D
 

Marita

ordleker
Nå er en logo på trappene, heldigvis :) Fikk en bekjent illustratørfrøken fra Nederland til å gjøre det for meg for 20 euro, noe som er en helt latterlig pris siden hun har flust av oppdrag. Greit å ha kontakter, ja. www.Maraah.net - Portfolio and virtual playground of Mara Liem forøvrig. Så nå skal jeg bare finne "a couple of words that describe the feeling the user should get from looking at it".

Litt usikker på om jeg skal ha logo + smartetips, eller om smartetips skal være i logoen, om dere skjønner. Tror jeg går for det første. Og ikke skal det være for voldsomt heller. *går i tenkeboksen*
 
Det er et spennende prosjekt du har her! :)
Jeg tenker at det som mangler "veldig" er jo som du selv også sier, headeren.
Jeg tenker også litt i motsatte baner, at i magasiner vil man bli litt "bombandert", man ønsker å bli fenget og fanget, og om designet da ikke inneholder noen form for slikt, blir det hele mer "hva er dette"? (litt som jeg sa i den andre tråden-man forventer reklamer, og reklamer kan få en side til å se mer "proff" ut i riktig innpakning)..vanskelig å formulere.

Jeg kan tenke meg at en header umiddelbart forteller meg hva for en side jeg er på. Smartetips.... (fyll inn din slogan eller velkomsttekst)..og jeg vil også forvente av et magasin ( i tillegg til tidligere nevnte a) reklame b) å bli litt fanget av velplassert "støy" ) at jeg har en side hvor jeg får informasjon om både hvem som er redaktør etc på siden og utfyllende kontaktinformasjon for disse, pluss en generell informasjon om "foretaket", konsept, annonseringsinformasjon, etc).
I tillegg mindre font, og at det må være nøye symmetri mellom tekst/bilde ift sammendraget som vises i "blokkene".

Litt innspill fra en natterangler, om du forstod noe av det ;)
 

Marita

ordleker
Jeg forstod! :) Morsomt at du nevner de tingene du gjør, for det er noe jeg har tenkt mye på idag.

For det første, så vurderer jeg sterkt en nytt theme, dette: Producer Theme*|*Antisocial Media LLC - et theme som jeg får en MYE mer magasinfølelse av (det første bildet i linken er det jeg tenker på). Nå har jeg ikke testet ut annet enn ved preview, og da ser det litt halvveis ut, men etter hva de lover er det masse man gjøre via kontrollpanelet på themet, med widgets, osv osv. Skal ta endelig avgjørelse i løpet av morgendagen.

Designet som det er nå, er jeg ikke fornøyd med. Det er for tomt, for mye luft, for lite grafikk, osv. Som du så fint sier det, man blir ikke fanget. Header er døll, og jeg SKAL lage logo snart, men jeg er som vanlig treig. Egentlig skulle noen andre designe det for meg, men hun hadde ikke tid. Mulig jeg bare burde plassere det bort til noen andre, for en billig penge som var foreslått i en annen tråd her.

Jeg har startet å lage en "om meg"-side, men det er søren meg vanskelig! Jeg tenker at jeg fremover har lyst til å skrive noen av artiklene i litt mere jeg-stil, uten at det blir overkill. Noe "smarte" tips fra Marita med: "jeg syns du burde gjøre dette, for det gjorde jeg og det var dødsbra!" - vil det aldri bli ;)

Tilbake til en presentasjon av meg - ja, det er på trappene, og målet er å få det ferdig i morgen. Kontaktinformasjon? Hmm, skeptisk? Med telefonnummer og adresse? Jeg kan strekke meg til mailadresse.. Videre har jeg tenkt til å skrive litt om konseptet og hva jeg vil med siden. Annonseringsinformasjon? Tenker du på info til folk/firmaer som har lyst til å annonsere hos meg? Jeg har tenkt at det ikke er noen som er interessert i det på dette tidspunktet, sida er en liten baby og har nettopp lært seg å gå, stakkars ;) Men kanskje jeg tenker helt feil her?

Mindre font - ja, skal teste ut det, hvis jeg velger å beholde det designet som er nå. I forhold til symmetri mellom tekst og bilde i blokkene - dette er bare en av tingene jeg er misfornøyd med når det gjelder det themet her.

Angående reklamebruk, og evt. mere reklame, så har jeg testet ut det litt, men det ser bare veldig malplassert ut, pga designet. Også enda en grunn til at jeg ønsker å bytte - selv om jeg aldri vil ha 15 flashy bannere på en gang.

Tusen takk for innspill, Vicky Pollard! :)
 

R.G

New Member
Jeg liker domenenavnet ditt, smartetips.no

Ser det er mange her som fokuserer en del på design, logo, farger o.l
Det er ikke fullt så viktig for meg (selvfølgelig viktig), men, personlig ser jeg for meg en del forbedringer på feks. budskap, innhold osv :) Men ellers en grei side!
 

PIP

Medlem
Ren, enkel og oversiktlig side. Liker den veldig godt. Liker dog ikke logoen. Du MÅ gjøre noe med typografien. De fancy overskriftene med skygge fungerer ikke i det hele tatt. Brødteksten hadde gjort seg med en 3-5px større linjeavstand. Søkefeltet ville jeg sentrert og plassert litt lengre til høyre i det røde feltet. Godt jobbet ;)
 
Topp