Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på www.selvfiks.net

Selvfiks

Medlem
Hei,

jeg er ny her på dette forumet så beklager hvis det er noe jeg skriver eller gjør som er helt noob for dere.

Uansett, jeg har en nettside med masse instruksjoner på norsk på hvordan man gjør ting selv.

Leserne får også mulighet til å skrive instruksjoner selv eller "bestille" instruksjoner.

Nettsiden har nå også fått en nettbutikk, men den er ikke like populær, sikkert pga at den kun selger et produkt.

Ellers virker det som folk liker nettsiden, da jeg har en stabil strøm av besøkende på ca. 3300 unike besøk pr. mnd.

Men de gir sjelden tilbakemelding på om nettsiden er bra eller ikke. De leser det de er ute etter også drar de. (Litt Wikipedia aktig)

Jeg har derfor kommet til dere for å få en tilbakemelding på nettsiden min.

Hva er bra med den og hva er dårlig?

Hva bør jeg beholde og hva bør jeg unngå eller fjerne?

Setter pris på alt av ris og ros. Jeg er også åpen for å utveksle lenker hvis noen ønsker det.

Nettsiden min: Forside - Selvfiks
 
Sist redigert:

neptunio

Medlem
Hei!

Velkommen til Webforumet.

Designet har utvilsomt mye rom for forbedring. Dette er ikke et "pen" design. Den er ikke estetisk. Men den er funksjonell, f. eks er font-valget og størrelse helt grei, det gjør nettsiden enkel å lese. Navigasjonen (navbar) er lesbar og ryddig.

Det er for mye rom mellom artikkel-tittelen og innholdet. Når du har to kolonner, blir bredden per artikkel for smal. Det samme gjelder selve artiklene inne to-kolonner layout. Bildet tar så mye plass, at teksten til ventre ender med maks to bokstaver per linje. Du mister en del trafikk på at designet ikke er responsiv ( Responsive web design - Wikipedia, the free encyclopedia ).

Jeg antar du ikke har mye teknisk kunnskap rundt dette, så jeg anbefaler du går til anskaffelse av et WordPress theme ( se Premium WordPress Themes | ThemeZilla / 680+ WordPress Blog Themes & WP Magazine Templates | ThemeForest ). Eventuelt, sjekk ut Twitter Bootstrap ( Bootstrap ) og se hva du kan få til.

Lykke til.

______________
Itbyen.no - Ledige stillinger innen IT.
 

Selvfiks

Medlem
Takk skal du ha for tilbakemelding. Nei det stemmer. Min tekniske kunnskap er ikke helt på topp, så takk for lenkene, men det er joomla 2.5 jeg bruker og ikke wordpress.

Kanskje du har noen nyttige lenker eller evt. Script jeg kan endre i templaten? Det siste er kanskje det letteste. Når det kommer til respinsivt design, så eksisterer det en template som slår inn ved bruk av bl.a mobiltelefon.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg skal ikke gå inn på designet, det sier seg selv at noe må gjøres for å tekkes flere folk. Mange her inne driver med slikt og kan sikkert hjelpe deg, ellers er det jo ikke noe i veien for å finne free templates eller la en dude på Freelancer prøve seg for en slikk og ingenting.

Jeg tenker mer på konseptet som jeg ser på som genialt - folk er gærne etter instruksjoner, bruksanvisninger og tips (video!). Kunne gjerne sett for meg et samarbeid med en av mine (store) sider ;) - men du må nok rette på f.eks. koke egg-tipset ditt som ikke samsvarer med mitt (se Gjerrigknarken presenterer hvordan man koker egg på gjerrig vis - YouTube).
 

Selvfiks

Medlem
Takk Rune. Jeg skal få redigert koke egg instruksjonen slik at dine tips om spare energi kommer med. Det er ønskelig å inngå et samarbeid hvis dette lar seg gjøre. Ta kontakt med meg på innboksen så kan vi prate videre.

Jeg skal ta en titt på nye free template. Evt. Se om jeg får gjort noe artikkel delen. Jeg er ikke så god på design, så skal gjøre noen undersøkelser.
Men er det noen av dere som har noen forslag til noen gratis joomla template som anses som fine og er evt. responsive?
 
Sist redigert:

cruzader

Medlem
Betraktelig bedre enn den tidligere siden :)
Jeg ville nok flyttet søkeboksen + twitter/facebook ikonene ved den enten opp på baren eller ned i "selve siden".
Nå får du 80px med ingenting fra banneren til innholdet starter som var litt drøyt mye i forhold til hvor stor headeren over banneren er.
 
Topp