Jeg reiser rundt på 30-40 bedrifter hvert år. Dette er fabrikker, mekaniske bedrifter og lignende. De alle fleste mangler et system for nettopp dette. Noen av dem abonnerer på en tjeneste lignende min, der de må sende inn nye datablad i papirform eller pdf for å få dem lastet opp, og betaler hver gang. De som driver denne tjenesten lager da kanskje flere dokumenter rundt det produktet du sender dem datablad på. Som f.eks. Datablad, Etikett, Tiltakskort, eventuelt andre HMS dokumenter. De legger også inn synonymer og faremerking. Med andre ord, gjør de litt jobb rundt dette som igjen koster litt penger i tillegg til månedsleie. Flere av de bedriftene jeg har snakket med, ønsker en tjeneste hvor de gjør alt dette selv. Det er hele grunnen til at jeg har laget denne tjenesten. Og faktisk så har mange av disse bedriftene Internet Explorer. I den bedriften jeg jobber i til daglig har vi IE 8 i compatibility view, som faktisk vil si IE 7. Med andre ord så er jeg ikke sikker på at design er det aller viktigste for disse bedriftene. Men for all del, det må jo se noe lunne profesjonelt. Det jobber jeg med.
Bedrifter med litt størrelse har flere avdelinger hvor produkter blir kjøpt inn. Produktdatablader blir liggende å flyte på kontorer rundt forbi. Da er det en fordel å få lastet dem inn på et felles sted, der alle kan få tak i dem, eventuelt printe dem ut herfra slik at de også blir liggende oppdatert i papirform.
Det er riktig at noen bedrifter har dokumenter som tegninger, bygge dokumenter, kontrakter og lignende liggende på Proarc, W3 (Way We Work) osv, men det er veldig få operatører som har tilgang på disse systemene.