Ole Avranden
utvandret
Frem til nå har jeg ikke skilt mellom de forskjellige nettstedene mine, annet enn at jeg følger med på statistikk og danner meg et slags bilde av hvordan de går. Det har vært totalen som har vært interessant - og så har jeg ikke pløyd meg mer ned i materien.
Men nå vurderer jeg å begynne å føre prosjektregnskap på hvert nettsted for å kunne følge lønnsomheten på dem litt nøyere. Det har blitt viktigere fordi jeg kjøper langt flere tjenester (tekst, foto, lenkebygging, oversettelser osv), men også fordi jeg har prosjekter hvor jeg investerer tidsbruk stipulert til flere hundre tusen (+ andre løpende kostnader som bil, reklame osv).
Hva gjør dere? Fører dere en streng kontroll med alle nettsteder for å spore kostnader, inntekter og tidsbruk. - Og i så fall, hvor detaljerte er dere? Eller er dere fornøyd med å se hvordan det går fra måned til måned e.l.?
Men nå vurderer jeg å begynne å føre prosjektregnskap på hvert nettsted for å kunne følge lønnsomheten på dem litt nøyere. Det har blitt viktigere fordi jeg kjøper langt flere tjenester (tekst, foto, lenkebygging, oversettelser osv), men også fordi jeg har prosjekter hvor jeg investerer tidsbruk stipulert til flere hundre tusen (+ andre løpende kostnader som bil, reklame osv).
Hva gjør dere? Fører dere en streng kontroll med alle nettsteder for å spore kostnader, inntekter og tidsbruk. - Og i så fall, hvor detaljerte er dere? Eller er dere fornøyd med å se hvordan det går fra måned til måned e.l.?