DL innenfor tele/it-bransjen. Nettsider er kun hobby prosjekter ved siden av - selv om programmering er det jeg egentlig vil drive med - så gjør dette bare for å se hva jeg kan få til. Begynte egentlig som et prosjekt for å få sønnen min til å gjøre noe fornuftig på data'n - gikk ikke slik :)
Jeg tester nå Gule Sider sitt tilbud (på en annen jobb-nettside), og betaler 2500 måneden, hvor 1000 går til Adwords, resten administrasjon - Kun for å teste om de gjør en bedre jobb enn hva jeg selv ville gjort. Sålangt ikke særlig fornøyd - mye av trafikken de sender er utenfor opningstid...
Koden virket, xdex og jeg bruker den :) Den virket ikke på alle sidene, merkelig nok - men kan se ut som den ikke virker når resten av koden er via Iframe eller med mobilwrap som er 100%.
Takk for hjelp!
Fikk den ikke til å virke, men så er jeg ganske fersk på css. slik er testfilen min:
<html>
<head>
<style>
@media only screen and (max-width: 767px) {
.ad { display: none !important; }
}
</style>
</head>
<body>
<div class="ad">Reklame<br><br></diV>
Ikke reklame
</body>
</html>
Fant en løsning med Jquery som virket. Kanskje tungvint men virker.
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function () {
if (screen.width < 767) {
$(".ad").hide();
}
else {
$(".ad").show();
}
});
</script>
hmmm - nå er det jo mest artikler for å vise banner på mobil de skriver om , jeg skal altså ha det motsatte. Men det går sikkert ut på det samme ? Får teste litt da - viss ikke noen har en god kode allerede :)
Noen som har en kode jeg kan bruke for å vise reklame om noen er på en side via en PC, men ikke viss de er på siden via mobiltelefon (for da vises siden fullscreen) ?
Av en eller annen grunn trenger jeg dette på en html-side. Skulle jo selvsagt laget siden(e) som php -men gjør de om - om jeg må.
Jeg har satset på Gadgets, fra steder som Coolstuff, Gamezone og Dingsy. De er bra universelle - og burde etter min mening konvertert i salg. Men kanskje det er bare meg som liker Gadgets :)
Så viss 3 av 100 klikker på banner, og deretter 1 av 100 kjøper, betyr det at du får et salg for hver 3300 besøkende. Spør du meg, må den annonsen være ufattelig dårlig :)
Virker dyplenke hos Tradedoubler for dere ?
Synest det er rart når ca 30 har klikket på annonse, men ingen registrerte salg. Er det ikke naturlig at 1 av 10 av de som trykker på en annonse også kjøper produktet ?
Internett Explorer vil opne eller lagre mine php-linker, ikke kjøre de. Velger jeg opne, går nettleseren lokalt,
Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.IE5\IPCMPESX osv.
Dritt-brower :) Men er det noen som har noen tips ?
test f.eks på kabal24.no og klikk på en av linkene til en kabal.
Jeg har en HTML5 side, og opplever problemer med Google. Når en bruker sendes til en !# side , så teller ikke Google Analytics. Det samme med annonse fra Adsense, reklamen vises simpelthen ikke.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.