Noen tanker?

Urverk

Medlem
Hei

Da prøver jeg meg og, som så mange før meg om å få noen innspill på siden. De som ikke har fått det med seg ennå er siden:

Velkommen til - URVERK.NO - Klokker fra NOOKA, VESTAL OG NIXON

Siden dette er en side som er hos Mystore.no (standard) er det jo selvfølgelig begrenset hva man kan gjøre, men noe er det da. Og det er jo ikke sikkert vi skal ha siden hos mystore hele livet så ideer som kommer frem kan jo alltids pakkes ned nå og tas opp igjen hvis vi bestemmer oss for å flytte.

Kanskje tilogmed Yngve 'mystore' himself kunne lufte litt hva som faktisk er mulig i mystore. Bare en ide.

Så alle ideer, tanker, tilbakemeldinger på farger, størrelse, tekstinnhold, brukervennlighet eller hva det nå skulle være taes i mot med stort smil. Så stort :D

MvH
Tom

Keanu

Geek
Alt i alt vil jeg si det ser bra ut. Brukervennlig, enkelt og oversiktlig design, i tillegg til spennende produkter (hadde jeg brukt klokker i dag, hadde jeg kanskje kjøpt en der). Så over til litt konstruktiv kritikk/subjektive meninger, alt ettersom. :)

Først noe positivt, nemlig fem gode grunner til å kjøpe som møter meg med en gang jeg kommer på siden. Dette er noe jeg liker veldig godt med en del nettbutikker, altså at du viser at du har gratis levering, garanti og så videre.

Jeg er litt skeptisk på fonten på nevnte tekst, og "logo", så jeg ville arbeidet litt videre med den om dere ikke har brukt mye på branding av den logoen (urverk.no). Eventuelt brukt litt CSS 3-magi for å få til det skyggene om du ønsker å bevare de.

Ville også anbefalt å fjerne før-priser på klokker på forsiden som har veldig liten prisnedsetting. Hvis jeg ser klokker som er satt ned veldig lite i pris, gjør dette noe med meg psykologisk som sier at jeg heller bør vente på at prisen går ned enda mer, eller kjøpe en klokke til fullpris. Merk; dette kan være subjektivt. :)

Ellers bør du ta en titt på meta-elementene på siden. Jeg finner iallefall kun html-kode i keywords/description på produktsidene. Mulig dette er en begrensning i MyStore.

Til slutt to småting; Under "Velkommen til Åpningsfest"-banneren ligger det tekst og lenke (Prosenter <br/> Klikk her) som ser merkelig ut (Firefox). Kan poste et bilde om du trenger mer forklaring.
Dessuten ligger det en lenke til nooka.com under "Følg oss", noe som også virker merkelig.

Sist redigert:

Urverk

Medlem
Hei Keanu.
Tusen takk for tilbakemeldingen. Setter pris på det.
Aldri for sent å bruke klokker igjen vet du..hint hint...hehe

Du nevner fontene og dette er noe jeg har tenkt på selv. Vi, jeg og min samboer, tok over nettbutikken så bannerne var allerede laget. Jeg kunne godt tenkt meg å forandre disse litt. Nå skal ikke jeg påstå å si "CCS 3-magi, joda selvfølgelig", da jeg ikke helt hva det er snakk om. Hvis du kunne utdype hadde jeg blitt glad.

Førprisene lar seg nok ikke fjerne. Hvis du klikker på den rare klikk her på banneren ser du videre prosent muligheter. Denne Prosenter/klikk her har irritert meg og men fikk beskjed av mystore at dette ikke kunne gjøres noe med for øyeblikket :(

Jeg skal ta en titt på meta-elementene.

nooka.com teksten får ikke jeg så et bilde av det hadde jo vært supert.

Igjen takk

Tom

Nutz

Med lem
Synes du virker litt tverr og vrang på betingelsene ved kjøp av gavekort.
Tror ikke jeg ville benyttet det "tilbudet" slik det fremstår nå..

picxx

WF 09
Synes du virker litt tverr og vrang på betingelsene ved kjøp av gavekort.
Tror ikke jeg ville benyttet det "tilbudet" slik det fremstår nå..

"gavekortene" hos mystore er innviklede, så det er nok neppe urmakern sin feil dette ;)

Urverk

Medlem
Uff da. Tverr og vrang hørtes jo ikke videre positivt ut.
Ville bare forsikre oss mot alle mulige måter å utnytte det på.

Men takk skal du ha for at du tok deg tid for å ta en titt. Skal se på det og se om det mulig å gjøre det vennligere. Hvis du har noen konkrete ideer er det jo bare å komme med det Nutz.

picxx

WF 09
Takk for støtten picxx, men vi må nok ta de betingelsene på vår egen kappe.

Vel, jeg var ikke engang inne på siden din, men vet av erfaring at det er kjeisomt å sette opp rabatter/koder fra mystore.
Likevel en helt kurrant løsning for de som ønsker å starte med en nettbutikk.

Urverk

Medlem
Vel picxx, bare en ting å gjøre da.... Må nok pent bare ta deg en tur og kommentere.

Rabattkodesystemet må jeg si har gått utrolig smertefritt.

Nutz

Med lem
"- Et gavekort (kode) er gyldig i 3 (tre) måneder fra kjøpsdato."
"- Et gavekort (kode) refunderes ikke! Verken før eller etter gyldighetstiden. Uansett årsak."
Disse sliter jeg litt med å snu til noe positivt for meg som kunde. :)

Skulle nok klart å få tilbake pengene dersom jeg angret på kjøp av dette også, like lett som anger på kjøp av et annet produkt på nettet.

Hvordan løser du dette når et produkt har blitt kjøpt med et gavekort, og kunden angrer på varen?
Blir beløpet da konvertert til et nytt gavekort med nye 3 måneder? :D

Urverk

Medlem
@Nutz Mener å huske når jeg satt meg inn i regelverket rundt gavekort at det faktisk ikke er noe spesielt regelverk at det er mer opp til den enkelte butikk å utarbeide reglene. Det eneste jeg husker er at hvis det ikke var presisert hvor lenge gavekortet gjelder, gjelder det for et år og at kunden ikke kunne forvente å heve et kjøp for et gavekort. Det er derfor det som regel står *kan ikke innløses i penger' på gavekort du kjøper. Men selvfølgelig kan det være ting jeg har oversett. :)

Men det blir nå en helt annen tråd.

Nutz

Med lem
Ikke misforstå.. Liker sjappa di godt! :D

Hvordan ville du behandlet et slikt tilfelle?

Kjære Herr Urverk.no
Kjøpte et gavekort til bestefar på 2000Kr,(kode: h3it34xbb-sngti5-ygg2000) han hadde dilla på klokker til det siste.
På bursdagen hans, så fikk han dessverre slag, og kunne av naturlige årsaker ikke benytte seg av kortet.
Jeg tenkte selvfølgelig ikke noe over dette der og da. Men nå 3 måneder etter hans død, så kom jeg på at jeg hadde kjøpt et gavekort av deg som aldri ble benyttet, når jeg nå besøkte butikken din igjen.
Dette var tross alt ment som en gave til bestefar og ikke til deg, er det mulig å få forlenget gyldighetstiden?

Mvh.
Den fortapte SønneSønn & Sønn

picxx

WF 09
Kjære Herr Urverk.no
Kjøpte et gavekort til bestefar på 2000Kr,(kode: h3it34xbb-sngti5-ygg2000) han hadde dilla på klokker til det siste.
På bursdagen hans, så fikk han dessverre slag, og kunne av naturlige årsaker ikke benytte seg av kortet.
Jeg tenkte selvfølgelig ikke noe over dette der og da. Men nå 3 måneder etter hans død, så kom jeg på at jeg hadde kjøpt et gavekort av deg som aldri ble benyttet, når jeg nå besøkte butikken din igjen.
Dette var tross alt ment som en gave til bestefar og ikke til deg, er det mulig å få forlenget gyldighetstiden?

desverre gutt.
Her driver vi butikk og ikke et velferdssenter.
Har empati for at du mistet din bestefar, da jeg mistet begge mine foreldre i en tragisk ulykke i fjor, men kan desverre ikke gjøre noe juridisk med det du kjøpte.

mvh
snusk, svindlum og blåøyd ;)

Urverk

Medlem
Ikke misforstå.. Liker sjappa di godt! :D

Hvordan ville du behandlet et slikt tilfelle?

Kjære Herr Urverk.no

Mvh.
Den fortapte SønneSønn & Sønn

Hei Nutz jeg skjønner at du setter det veldig på spissen, men hvis jeg skal dra den videre så kan jo jeg og samboeren dø i en ulykke i morgen. Da blir det i alle fall ingen som kan få noe. Livet kan by på artige ting, men hvis slike spesielle tilfeller dukker opp så får vi ta dem når de dukker opp og vurdere dem der. Men kunden vet i alle fall hvor landet ligger i tilfelle det da skulle bli et nei.

Nutz

Med lem
Joda, veldig på spissen. ;)
Men hva er grunnen til at et gavekortet har så elendig holdbarhet?

Topp