Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense istedet for eller i tillegg til?

Dag Frogner

Supermedlem
Dere som har Adsense sammen med aff-linker/annonser:

Føler dere at Adsense kommer i tillegg til de andre annonsene ( som et suppelement) eller at klikkene her går på bekostning av leads?

Tenkte å teste ut dette selv, men det er alltid interessant å høre hva andre evt har erfart.
 

Frode

Medlem
Ja og nei.

Testet ut å kutte helt ut adsense på en side og tjente mange tusen på det, mens derimot på andre sider har det vært litt motsatt.

Men du vet jo aldri helt hvilke annonser som vises med adsense da, på godt og vondt.
 

metallian

Medlem
Dette er jo avhengig av at det er aff.programmer som dekker behovet(antatt behov altså)- på min fotballside f.eks ser jeg på fotballutstyr(drakter, sko etc) og fotballreiser som det mest aktuelle for brukerne. Men det er ingen aff. med rendyrkede fotballreiser, derimot er det endel av de på adsense. Jeg kombinerer og ser at det ofte er fotballreiser på adsense-annonsene, som jeg da syns kombinerer bra med mine aff.banner for drakt/utstyr :)

Jeg blander stort sett aldri Adsense og aff. linker på samme sider fordi jeg prøver å målrette hver enkelt side mot et spesielt publikum.
Aff. linker har jeg på sider som er målrettede og Adsense på sider som når "røkla".
 
Topp