Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spam herfra til h*****

Tulla

Medlem
Jeg klarte å få installert Aksimet kanskje for en uke siden, nå er det veldig stille.

Jeg trodde jo spam var ufine folk/roboter som sendte masse meldinger uten mål og mening bare på kødd.

Adam: Some truly prize content on this website , saved to favorites
Pete: You have mentioned very interesting details! ps decent site.

Aksimet putta begge i spam. Jeg kan ikke se noen andre meldinger fra Adam eller Pete, men programmet skal jo ha stoppa 21k spam på en uke.

Jeg bekymrer meg egentlig ikke, jeg blir bare litt overraska over at spammere kan være hyggelige. Pete og Adam kommenterer jo egentlig ikke innholdet, men noen svarer jo på ting jeg skriver om også. Har Aksimet rett?
 
For en tilfeldighet, jeg fikk akkurat samme melding fra en Adam jeg også ;)

For å si det sånn: Jeg får sånne "hyggelige" meldinger jeg også på engelsk på mine norske sider. Så jeg tror nok Aksimet har rett. Som oftest kan det sees på lenken i nettadressen som legges igjen i navnet deres at det bare er spam det også.
 
Man kan leie inn spammere fra Inda som man betaler noen dollar dagen for å skrive hyggelig kommentarer som skal prøve å lure søkemotorene. Heldigvis er Aksimet smart nok i det fleste tilfeller. Men de fleste av disse meldingene er hyggelige og automatiserte.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
For å kaste inn en sleivete kommentar: Alle her ser ut til å tro at tjenesten heter Aksimet, men det korrekte er selvsagt Akismet :)
 

zapotek

Medlem
For en tilfeldighet, jeg fikk akkurat samme melding fra en Adam jeg også ;)

For å si det sånn: Jeg får sånne "hyggelige" meldinger jeg også på engelsk på mine norske sider. Så jeg tror nok Aksimet har rett. Som oftest kan det sees på lenken i nettadressen som legges igjen i navnet deres at det bare er spam det også.

Kom forøvrig over noe morsomt på en Norsk blogg forleden. Det var en rekke slike hyggelige engelske kommentarer under blogginnleggene (sammen med "vanlige legitime" kommentarer). Bloggforfatteren hadde ikke bare tillatt spamkommentarene, men svart hyggelig og grundig på alle :D
 
Topp