Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selges: iMailReader.com

Selger et av mine første hobbyprosjekter fra 2001, iMailReader.com. Har ikke hatt noe inntjening på denne, til tross for mellom 1000 - 1500 unike brukere hver måned, men jeg har heller noen forretningsplan, så jeg vil anta at et smart hode kan komme opp med en forretningsplan for å tjene noen kroner her.

Den er lagt ut på Flippa:
https://flippa.com/4346492-web-mail...s-mo-unrealized-potential-online-for-14-years

Ligger for øyebklikket på $500, men "reserve" ligger noe høyere, så legg gjerne inn bud (på Flippa).

Noen nøkkeltall:
  • Google Page Rank: 4/10
  • Mest norske brukere, men også en del fra andre land
  • 1324 unike brukere i gjennomsnitt pr. mnd. basert på de siste 3 mnd.
  • Ca. 8500 sidevisninger pr. mnd. (kun forside, basert på GA)
LAMP-løsning, egenutviklet, men noen år gammel. Databasen har 23 000 brukere, de fleste innaktive, men tidspunkt for siste innlogging er registrert, så det skal være kurrant å hente ut en liste over feks. de som har brukt tjenesten feks. siste 30 dager om man ønsker å sende ut et nyhetsbrev e.l. til dem. (fikk ut ca. 1350 unike hittil i år)

Tjenesten har de siste årene bare surret og gått, med en tanke om å gjøre noe mer ut av den, uten at jeg har fått gjort noe med det. Så nå har jeg bestemt meg for å gi slipp på det. Jeg vet at tjenesten har mange faste brukere, så jeg håper det er noen som vil drifte den videre i en eller annen (forhåpentligvis lønnsom) form.

Forresten, er det noen som vet hvordan det er skattemessig med et slikt salg? Selger det privat...
 
Topp