Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selge fysiske varer til privatpersoner i Utland.

webgrid

New Member
Hei,

Jeg har laget en nettbutikk for kjæresten min og dette funker fint for oss. Nå er det slik vi får endel hendvelser fra kunder i utland som ønsker å kjøpe klærene hennes.

Det har vært endel støy rundt moms/toll ved salg til utland (EU land) så vi reklamerer ikke for dette.

Jeg har snakket med Bring og de har CarryOn HomeShopping og jeg er i kontakt med svensk firma som heter KGH for å løse moms og toll problemer mot EU.

KGH kan kun gjøre moms-registrering for oss i Sverige sier de. Men de vil videreformidle kontakt ved moms-registrering i andre EU land.

Noen som har informasjon eller erfaring for å sende til EU land utenom å være etablert i EU land?!
 

hansson

Langveisfarende
Enig med sta her, dette er mottakers ansvar. Du driver et norsk firma og trenger ikke tenke på mva og toll i utlandet.

For småpakker blir det sjelden toll eller moms, dette gjelder de fleste steder i EU og en del land jeg har hørt om utenfor verden. En kamerat selger til Japan og pakkene kommer alltid til forbruker uten problemer.
 

olemm

Medlem
Enig med sta her, dette er mottakers ansvar. Du driver et norsk firma og trenger ikke tenke på mva og toll i utlandet.

For småpakker blir det sjelden toll eller moms, dette gjelder de fleste steder i EU og en del land jeg har hørt om utenfor verden. En kamerat selger til Japan og pakkene kommer alltid til forbruker uten problemer.

Hva er den tollfrie grensen i sverige/danmark? Hvis man dropshipper varer fra Japan feks? Veit du det?
 

Kassimaja

Geocacher
Hva er den tollfrie grensen i sverige/danmark? Hvis man dropshipper varer fra Japan feks? Veit du det?

I Sverige var det i alle fall sånn for et år siden at det ikke var noen tollfri grense, men det svenske tullverket krevde ikke inn beløp på under 100 kroner. Kanskje det hadde vært noe for Norge også ;)
 
Topp