Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyheter på steroider: Mediemix.no

Stormen

Medlem
Hei alle,

jeg har et nytt prosjekt på trappene.

Det er en gammel idé; begynte å lage denne nettsiden allerede i 2007, men nå er den endelig ferdig - sjekk den ut her:

Mediemix.no

Hva er Mediemix.no?
  • Se alle norske nyheter på ett sted
  • Stem nyheter opp og ned (som på Reddit.com)
  • Diskutér alle nyhetssaker og få varsel når noen svarer
  • Opprett ditt eget nyhetsfilter og skill ut fotballnyheter, teknologi, etc.

Tanker? Feedback? Kritikk? Kjør på :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Ser bra ut og er kjapp.
Kan det bli slik at hvis en nyhet blir stemt opp for mange ganger blir den liggende på topp så lenge at gamle lesere ikke gidder å sjekke siden fordi det ligger mange gamle nyheter på topp?

Uten en plan om hvordan få den ut til folket så er det vel nytteløst, men du har nok en plan.
 
Sist redigert:
Fin side. Men en ting slo meg, når du linker ut av nettsiden - f.eks ved "les hele saken", burde ikke så artikkelen åpne i eget vindue eller fane? Mulig jeg tar feil, men jeg tror det er lettere for en leser å bli distrahert og ikke komme tilbake hvis den opprinnelige siden "forsvinner", men hvis du lenker ut til en annen fane eller vindue, er det lettere for en leser å stenge vinduet med artikkelen, og fortsatt være på din side også?
 

Stormen

Medlem
Ser bra ut og er kjapp.
Kan det bli slik at hvis en nyhet blir stemt opp for mange ganger blir den liggende på topp så lenge at gamle lesere ikke gidder å sjekke siden fordi det ligger mange gamle nyheter på topp?

Uten en plan om hvordan få den ut til folket så er det vel nytteløst, men du har nok en plan.

Nei, forsiden opererer med en "metascore", som er en kombinasjon av antall stemmer og hvor gammel nyheten er.. Så det skal "mer og mer til" for at en nyhet skal overleve på forsiden. En nyhet som er 1 dag gammel trenger dobbelt så mange stemmer som en nyhet som er dagsfersk.

Og tja, jeg har noen tanker om hvordan jeg skal få den ut til folket - men det er faktisk ganske vanskelig.. Konvensjonelle kanaler fungerer ikke når man skal tilby noe så generelt som nyheter. Så jeg tenker litt god gammeldags gerilja-growth hacking, via obskure metoder (tenk Airbnb og Craigslist) :)

Fin side. Men en ting slo meg, når du linker ut av nettsiden - f.eks ved "les hele saken", burde ikke så artikkelen åpne i eget vindue eller fane? Mulig jeg tar feil, men jeg tror det er lettere for en leser å bli distrahert og ikke komme tilbake hvis den opprinnelige siden "forsvinner", men hvis du lenker ut til en annen fane eller vindue, er det lettere for en leser å stenge vinduet med artikkelen, og fortsatt være på din side også?

Jo, enig... Dette er ført opp på todo-lista nå, mulig det allerede er fikset faktisk :)
 

Jens1986

Medlem
Synes dette var kult, er det din idé eller har du sett det et annet sted?

Hvis dette blir populært, hvordan vil modereringen foregå? Tenker da på hvor streng den skal være. De fleste nettavisene stenger som regel kommentarfeltene i Israel/Palestina-saker, innvandringspolitikk osv.
 

i-net

Medlem
Ser bra ut :)

Nå vet jeg ikke om du har det allerede, men noen tanker er:

- Om hver bruker får en synlig profil andre kan se, så hadde det vært praktisk å kunne følge andre sine nyhetsfilter. Så man slipper å lage en selv om man ikke ønsker det.

- Tror det kunne være en fordel å ha et "Achievement" system for brukerprofilene.
"MediaFreak", "Nyhetsguru" osv. Med et artig skrytebilde for de forskjellige.

På den måten kan de brukerne som er mest aktive embedde dette på egne blogger
(med link til Mediemix selvfølgelig), samt dele skryteprofilen på facebook, twitter osv.

Ser ikke ut til at det er noe særlig fokus på brukerprofiler på Mediemix per i dag. Om det er bevisst eller ikke vet jeg ikke, men synes jo det ville vært en fordel med flere grunner til å registrere konto der mener jeg (Som "achievements" ville bidra til) :)
 
Sist redigert:

Stormen

Medlem
Og ukurante kataloger

Tja.... Rangerer over selveste kilden (f.eks. Db.no) ved søk etter nyhetstittelen, i mange tilfeller allerede, så noe riktig må jeg gjøre.. Hehe.

Du burde vel hatt noen kategorier for bloggere og lignende? De elsker å stemme ;)

Absolutt.. Jeg tenkte å legge til en kategori for Blogger og én kategori for "Dine kilder", hvor du kan legge inn egne.

Har du laget script/backend selv?

Ja, basert på PHP og Yii rammeverket.

Synes dette var kult, er det din idé eller har du sett det et annet sted?

Hvis dette blir populært, hvordan vil modereringen foregå? Tenker da på hvor streng den skal være. De fleste nettavisene stenger som regel kommentarfeltene i Israel/Palestina-saker, innvandringspolitikk osv.

Min idé, har hatt den siden fra ca 2006, da Digg.com fortsatt var populær... Modereringen er lagt opp ved at vi har Mods og Admins, som begge kan slette og editere saker, RSS-kilder, kategorier og kommentarer.

Ser bra ut.

Nå vet jeg ikke om du har det allerede, men noen tanker er:

- Om hver bruker får en synlig profil andre kan se, så hadde det vært praktisk å kunne følge andre sine nyhetsfilter. Så man slipper å lage en selv om man ikke ønsker det.

- Tror det kunne være en fordel å ha et "Achievement" system for brukerprofilene.
"MediaFreak", "Nyhetsguru" osv. Med et artig skrytebilde for de forskjellige.

På den måten kan de brukerne som er mest aktive embedde dette på egne blogger
(med link til Mediemix selvfølgelig), samt dele skryteprofilen på facebook, twitter osv.

Slik det er nå så ser det ikke ut til at det er så stort fokus på brukerprofiler på Mediemix, så da hadde vel flere grunner til å registrere konto der vært en fordel mener jeg?

Takk for tips, skal se på alt dette!
 

Travellingman

Nettgrunder
Ser dårlig ut akkurat på det bildet her ;)

Du må klikke på Allerede registrert? Logg inn her fo å få valget om FB eller Twitter registrering.
 

Vedlegg

  • mediemix.no.jpg
    mediemix.no.jpg
    6,5 KB · Sett: 15

Stormen

Medlem
Helt sikkert :) Og en av tingene er vel å laste inn feedene ekstremt ofte sånn at Google kanskje til og med tror du er først ute noen ganger. Tror nok ikke at Google syns mediemix er viktigere enn Dagbladet.

Nei, la oss ikke håpe det, i hvert fall :) Men ja, laster inn feedene cirka hvert 5. minutt. Hadde ikke tenkt på at kanskje Google tror jeg er først..
 
Topp