Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikker-hvor mye informasjon om folk og firma bak?

UN 1950

Member
Etter å ha snust på andre nettbutikker er variasjonene store mellom de som har en tydelig presentasjon og de som er (i mine øyne) alt for knappe.

Noen har lagt ut info om sin erfaring, visjon, etablering og bilder/info om personene bak. Andre har kun det aller nødvendighet; telefon, epost og postnummer.

Hva vektlegger du selv av info når du handler på nett? Er det helt vanlig og ikke minst akseptabelt å legge ut så lite info om seg og sitt?

Varierer det etter bransje kanskje?
 

Steve Cash

Medlem
For min egen del når jeg hander: Kontaktinformasjon utenfor nettet, dvs. gateadresse, postandresse og telefonnummer. Samt organisasjonsnummer. Uten disse opplysningene vurderer jeg ikke engang å kjøpe noe. En masse stoff om firmaets historie og personene bak leser jeg ikke engang.
 

mra

Active Member
Nå driver jeg ikke webbutikk selv, men på generelt grunnlag så er en personifisering av butikken vel aldri noen ulempe? Det slår meg at mange av de som virkelig lykkes med netthandel er dem som greier å sette et ansikt på butikken. Jeg liker veldig godt hvis jeg finner bilder eller video av de som står bak butikken, det er med på å skape tillit syntes jeg.
 

xdex

Medlem
Alle seriøse nettbutikker oppgir dette, da man er pliktig til å oppgi juridisk navn, kontaktinformasjon og organisasjonsnummer. Dersom dette er for mye å "be" om, forteller det mer om personen(e) bak butikken, og jeg ville vært svært skeptisk til garantisaker og alt annet som hører med.
 

UN 1950

Member
Tusen takk for svar @Steve Cash , @mra og @xdex , har aldri tenkt over dette før jeg skulle skrive selv. Jeg også stusser litt når det bare står epostadresse som kontaktinfo og organisasjonsnummeret må du nesten lete etter. Ville ikke følt meg trygg som kunde, likevel er det så mange "gjengangere" inne dette.

Jaja, jeg får skrive en presentasjon som passer vår profil. Føler det er mer tillitsskapende, selv om man kanskje legger hodet under øksa :p
 

Stoppet

Banned
Tillit er Alfa Omega. Skriver en for mye kan kunden bare la være å lese. Skriver man for lite vil nok tilliten være tilsvarende lav. Hvertfall frem til man får etablert butikken som en stabil og kjent merkevare. Du kan jo også registrere butikken på posten sine sider, som stiller krav til butikkene de tar med.
 

UN 1950

Member
Tillit er Alfa Omega. Skriver en for mye kan kunden bare la være å lese. Skriver man for lite vil nok tilliten være tilsvarende lav. Hvertfall frem til man får etablert butikken som en stabil og kjent merkevare. Du kan jo også registrere butikken på posten sine sider, som stiller krav til butikkene de tar med.
Tusen takk for et super stalltips vedrørende Posten :D Så mye kjekt man lærer her inne altså :D
 
Topp