Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Når annonsører ikke betaler

cyboy

New Member
Følgende gjelder annonsøren "Opplysningen 1881". Jeg har forøvrig rundt 8000 kr i feltet "I betalingsperiode, men ubetalt av kunde", ser at forfallsdato var 17.07. Nå begynner jeg å bli bekymret. Hender det at 1881 betaler fakturaene etter forfallsdato er over, skjer det ofte? Vel hvis de ikke betaler meg, hva vil TD gjøre for å få pengene. Hvor lang tid vil det ta?(altså hvis det i det hele tatt er håp for at jeg får betalt)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
17.7 er ikke noe du trenger og bekymre deg over enda. Pengene kommer stort sett etter en stund ventetid. Spreadshirt hos Tradedoubler tror jeg må være noen av de treigeste hos TD hvor penger ikke kommer før minst 2mnd etter TD sier at faktura er sendt.

Jeg tror ikke du skal håpe på at denne faktura blir betalt innen TD's utbetaling i morgen. Utbetalingen neste mnd er det heller mer sannsynlig at du vil motta kronene dine fra 1881.
 

cyboy

New Member
Nei da, pengene skulle ikke bli sendt ut i morgen uansett, men heller neste måneden fordi det er etterskudd betaling og da er det to måneders forsinkelse. Er det slik å forstå at annonsører ofte betaler etter forfallsdato? Har noen opplevde det med 1881, de virker jo veldig seriøst da. Hvor lang tid tar det før TD eventuelt går til inkasso?
 

Kassimaja

Geocacher
Ikke glem at det for mange er sommerferie og at det derfor kan ta litt ekstra tid å få en faktura gjennom systemet.

Kos deg i sola så kommer nok pengene snart *ser på regnet på utsiden av vinduet...*
 

cyboy

New Member
jeg får inderlig håpe at pengene kommer mens jeg koser meg i sol og varme i Oslo (noe som ikke varer lenge).
 

cyboy

New Member
Spreadshirt hos Tradedoubler tror jeg må være noen av de treigeste hos TD hvor penger ikke kommer før minst 2mnd etter TD sier at faktura er sendt.

Ble det 3 måneders forsinkelse på betaling fra Spreadshirt da? Eller er det fortsatt to måneders. Det jeg tenker på at er at som alle vet så er neste utbetaling på 18.08, hvis 1881 betaler fakturaen noen dager før denne datoen, og etter to måneders forsinkelse burde utbetaling skje 18.08. Da blir spørsmålet om TD betaler ved utbetalingsdato altså 18.8, eller om de utsetter den til neste utbetalingsdato?
 

Christian

Medlem
Hvis forfallsdato var på fredag synes jeg det er litt vel tidlig å bekymret på mandag :)
Men jeg synes det er snodig at TD gir annonsørene (full?) kreditt, da forsinkede innbetalinger også kan gå utover distr. deres ved at de mister publisører.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
cyboy skrev:
Ble det 3 måneders forsinkelse på betaling fra Spreadshirt da? Eller er det fortsatt to måneders. Det jeg tenker på at er at som alle vet så er neste utbetaling på 18.08, hvis 1881 betaler fakturaen noen dager før denne datoen, og etter to måneders forsinkelse burde utbetaling skje 18.08. Da blir spørsmålet om TD betaler ved utbetalingsdato altså 18.8, eller om de utsetter den til neste utbetalingsdato?

Når jeg ser i statistikken min hos Tradedoubler er penger jeg tjente gjennom Spreadshirt sitt program i April blir sendt til meg nå i Juli. I perioden har Spreashirt hatt to eller tre forkjellige fakturaer som ikke har blitt betalt i tide. Ikke i nærheten av fristen engang.

Tradedoubler vil nok motta kroner fra 1881 før neste utbetaling i August, noe som betyr at du vil motta dine kroner 18.08 om det er neste utbetalingsdato. Hvor har du hørt at TD bruker 2mnd på og betale deg pengene dine?

Christian skrev:
Men jeg synes det er snodig at TD gir annonsørene (full?) kreditt, da forsinkede innbetalinger også kan gå utover distr. deres ved at de mister publisører.
Hehe, det er mye snodig med TD altså. :D
 
Topp