Nextri
Rebel
interessant artikkel om en snedig strategi for søkemotoroptimalisering:
The New York Times > Log In
8 sider lang. men i korte trekk:
En som driver og selger briller på nett prøver bevisst å skape missfornøyde kunder. Når de begynner å klage over nettstedet hans på review sider og diskusjonsforumer på nett, fører det til flere backlinks til nettsiden hans, og han havner lenger opp i søkeresultatene når man søker på kjente brille/linse merker.
Så folk som søker på brillemerker får hans side først. Mens man må søke etter navnet på nettstedet hans for å faktisk få opp all den negative omtalen.
Må være en rimelig kynisk person for å gjøre noe sånt. Men interessant at det faktisk fungerer. Klarer ikke google skille mellom gode og negative omtaler i forbindelse med backlinks?
The New York Times > Log In
8 sider lang. men i korte trekk:
En som driver og selger briller på nett prøver bevisst å skape missfornøyde kunder. Når de begynner å klage over nettstedet hans på review sider og diskusjonsforumer på nett, fører det til flere backlinks til nettsiden hans, og han havner lenger opp i søkeresultatene når man søker på kjente brille/linse merker.
Så folk som søker på brillemerker får hans side først. Mens man må søke etter navnet på nettstedet hans for å faktisk få opp all den negative omtalen.
Må være en rimelig kynisk person for å gjøre noe sånt. Men interessant at det faktisk fungerer. Klarer ikke google skille mellom gode og negative omtaler i forbindelse med backlinks?