Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lager dere nyhetsbrev?

UN 1950

Member
Ble brått usikker på om dette går under emnet "Markedsføring" i stedet, men la gå..

Hvordan lager dere nyhetsbrev? Hvor ofte sender dere ut og hvordan har dere markedsført signingen til nyhetslisten?

Ønsker gjerne tips som er (tilnærmet) kostnadsfrie :)
 

Turbo Heidi

Member
Det er mange måter å gjøre dette på.

Selv bruker eg mailchimp. Mange flotte maler og du kan enkelt følge med statistikken.
Gjennomsnittlig sender eg ut nyhetsbrev 1 gang per uke.

Når det gjelder registrering til nyhetsbrev så har eg en hake i kassen som alltid er huket av. Den må man huske å hukes vekk om man ikkje ønsker dette.

Samtidig så kan du ha konkurranser der man godtar at man kan bruke e-postadressen i nyhetsbrev. Men dette må stå klart og tydelig i reglene.
 

Stoppet

Banned
Nå er ikke jeg utsender av nyhetsbrev, men mottaker. Og 1 gang i uken synes jeg er vel i overkant. Da må man være spesielt interessert, eller så må det være en form for nyheter eller noe. Hvis jeg får 1 gang i uken fra en nettbutikk så er det nokså raskt utmelding for min del.

Jeg kunne kanskje strukket meg til en gang hver tredje uke. Husk at mange ofte er påmeldt mer enn ert nyhetsbrev.
 

Turbo Heidi

Member
Sender bare ut når eg har nyheter eller salg. Salg er veldig sjelden. Nyheter kommer daglig i nettbutikken min. Så eg vil si at 1 gang i uken er det mange nyheter man ikkje får med seg. Men hver sin smak.
 

UN 1950

Member
Takk for svar @Turbo Heidi :D

Jeg samler nok opp til én (maks to) heidundranes e-poster i måneden med nyhetene som har kommet og kampanjene for sesongen.

Det avhenger sikkert veldig blant bransjene, får et par e-poster i uka av enkelte og det blir litt vel mye. Terskelen er nok lettere for å melde seg av, det er sjeldent alt er like interessant blant "maset" vårt :p
 

Britta

stoffdronning
En av mine leverandører er vanvittig flink med nyhetsbrev.
Den er kort, relevant og inneholder tilleggsinfo - kommer ca annenhver uke, noen ganger oftere.

For min del er mange nyhetsmail altfor omfattende, er for lange, inneholder for mye info og blabla. Hvis ikke de som sender til meg klarer å formidle innholdet innen få lesesekunder er det gjort og jeg utmeldt igjen.

Hvem orker å bruke tid på reklamespam? ;.-)
 
Topp