Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor vanskelig er det å importere varer?

Dseller

Medlem
1: Jeg finner en leverandør i KINA og en i USA
2: Jeg kontakter dem å sier at jeg vil kjøpe ditt og datt, la oss si at jeg bruker 20k pr leverandør
3: De sender varene til norge
4: Jeg betaler toll og evt avgifter.

Er det så lett som jeg beskriver? er det bare å betale alt tollen sender faktura på og ikke noe mer?


Eller er det veldig mye papirarbeid?

Tollkreditt er dette noe jeg burde søke om?


På forhånd takk for svar, ha en fin farsdag vidre!
 

Dseller

Medlem
Så lenge man følger regler for merking osv, skal det vel være ganske rett fram.

Så om jeg kjøper noe som ikke følger reglene for merking så vil de stoppe sendingen?

hva om jeg kjøper en hjelm som ikke er e-merket vil de da stoppe sendingen? selv om jeg kjøpte hjelmen bare for å kaste den i bakken for å se hvor mye den tåler?
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, det er så enkelt som du skisserer i første innlegg. Jeg gjør det hele tiden, får varene på døren fra DHL, FEDEX eller andre og betaler faktura for MVA + et lite gebyr for at de fortoller for deg.

Hvis leverandøren sender en faktura som er uklar så ber speditøren om at du sender dem kopi av faktura slik at tollvesenet ser hva du har betalt.
 

Moderne

Medlem
Har tollkreditt noen andre fordeler enn bare en regning i måneden? Tenker da på alle de forskjellige gebyrer de forskjellige transportselskaper beregner for å fortolle varene.
 

Beergear.no

Medlem
Ja selvfølgelig! Det er jo det som er poenget med tollkreditt. Du betaler 100 kr i gebyr pr mnd, thats is. Også moms selvfølgelig. At du får en faktura pr mnd er bare en fordel du får med på kjøpet
 
Topp