Sunshine
Medlem
Ang. priser så betyr det ikke noe webhotellet koster det samme som 1 liter melk i mnd eller 3 liter. Det er veldig billig uansett. Så lenger prisene på webhosting er under 100kr mnd (1,5 halvliter øl) så bør man sjekke andre ting som support, opptid, brukervennlighet osv.
Jeg syns at prisene på hosting generellt begynner å bli farlig lave, det er en grense for hvor lite man kan ta og samtidig levere et godt produkt.
Jeg kom over denne posten og startet å tenke på hva som er en fair price for et webhotell.
Det er relativt mange hostingselskaper på dette forumet, og sikkert en del brukere med verdifulle meninger på dette emnet.
Vi driver per i dag med relansering av alle våre nettsider og produkter, samtidig som vi prøver å sette nye priser, men det å finne balansen mellom kvalitet og pris er en litt tricky sak da konkurransen er relativt stor i Norge.
Så til mine spørsmål:
Dersom vi tar i utgangspunkt et webhotell med følgende specs:
Lagringsplass: 2000MB
Båndbredde: Ubegrenset
Mulighet for dedikert IP
Ubegrenset underdomener
Ubegrenset FTP kontoer
Hvor mye ville du betalt for dette?
Og om man setter seg i skoene til en ny mulig kunde, uten noen tidligere erfaringer;
Tenker du at man får hva man betaler for, og heller ville gått for f.eks ServeTheWorld istedenfor ProISP basert på at ServeTheWorld har høyere priser og kanskje gir en større følelse av kvalitet?