Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er siste domenenavn du kjøpte og grunnen?

cruzader

Medlem
Har Du tolket loven selv eller har du hatt jurist på saken? Fordi det står nada om aktiv/oppsøkende reklame. Reklame er f.eks en nettside eller et bilde uavhengig om Du aktivt promoterer.

Egentlig er jo og linker og signaturen din reklame og det aktiv :)

Tipper denne loven er ganske så lik alkoholloven og om Du tåler dagmulkt for all del stå på.

Pr definisjon bryter eg og loven med breweryshop.com i signaturen
Forholder meg til jurist sin tolkning av lovverket samt samtaler med direktoratet.

Svaret jeg har fått derfra er at nettbutikk er ok sålenge man presenterer produktene nøytralt(info/spesifikasjoner) ingen sensasjonsbannere om helseeffekt, at du kan røyke overalt etc påstander.
Samt et par punkter til som må oppfylles som spesifisere at alt er nikotinfritt etc.

Ser på kravene for fysisk butikk i bergen, som ikke var et rent lite sammensurium av regler/krav samt sendt frem og tilbake mellom folk som er veldig usikker/forsiktige med uttale seg.
Hittil vet jeg bare om 2 fysiske butikker i norge som er kun elektriske sigaretter samt utstyr.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kjøpte avvik.info for en liten studen siden (siden jeg lagde litt kode, som jeg la på demo.avvik.info).

Sist uke ble det adwise.no og myad.no
Så de hadde blitt ledig og tenkte å gjøre noe med det i framtiden kanskje (sukk, jaja).

Sjekket ellers litt hva folk hadde gjort med sidene; en del står fremdeles parkert. Tsk! ;-) Heia folkens - få fingen ut.
 

Bjørn

Domenespekulant
kjøper titt og ofte noen godbiter... kjøpte glutenfri.info i dag.... burde kunne bli en fin info-side om glutenfri mat.
 

holte

Medlem
Har kjøpt tre domener i år. Begynte med startportal.no i januar og fulgte opp med debattportal.no og debattportalen.no i Juni.

Jeg synes det er gode domener og litt rart at de var ledig i 2014. Spesielt startportal.no som jeg satt og kikket på i tre dager og lurte på hva som var galt med domenet siden ingen hadde tatt det. Fjerde dagen begynte jeg å lure på hvorfor jeg satt der og måpte og ikke tok det selv, og da slo jeg til .. hadde vært kjedelig om noen snappet det rett foran nesen. Har alltid hatt lyst på et bra startside domene, and this is it! www.startportal.no

holder på å lage en startside med linker, oppslagsverk, nyheter og søkemotorer, og med egen debattportal kan det jo bli interessant. Det blir ingen konkurent til webforumet, men en liten IT for dummies eller noe slikt kommer nok. Da kan sikkert også jeg lære noe:)
 

Bjørn

Domenespekulant
Fått solgt ganske mange domener i det siste, så tenkte det var på tide å investere i noen flere. Har kjøpt bl.a. følgende domener jeg anser som gode og med bra potensiale:

* uø.no: har sett over alle ledige 2 bokstavers domener, og dette var det beste jeg fant.
kan brukes av både privatperson og av firma.
* las1.com: korte navn som kan brukes i sammenheng med las vegas er populære
* budfirma.no: klart beste navnet som var ledig i dag - burde være av interesse for alle budfirma i dette landet.
 

Johnnywj

Medlem
gambia.no.
Det var mye chartertrafikk dit fra Norge frem til -94 når det ble statskupp. Jeg bodde der i 6-7 mnd i 93-94. Et fantastisk land med flotte gjestfrie folk. Håper det blir turisttrafikk dit igjen.
Gratulerer med navnet du kjøpte av meg :) Navnet har trafikk og den går litt opp og ned etter hvilken månde osv. Uansett gjorde du ett super kjøp :) Ikke ofte jeg selger land navn til en så hyggelig pris.
 
Topp