Forresten, et annet tips:
Når du gjør ting du tror kan ha en effekt, legg inn kommentar på tidslinjen i Google Analytics. Så kan du sammenligne med perioden før (feks uke vs uke).
I et lengre perspektiv blir jo slike ting litt uvesentlige, på grunn av at du i starten er avhengig av bare nye folk (du har jo ingen eksisterende). Etter hvert vil mange være repeterende, samt noen vil se at venner av seg har likt butikken din, andre snubler over den i Google. Når siden din får mye treff, får den høyere rangering i Google, etc.
Så selv om du kanskje gjør noe i uke 50, så vil det ikke la seg sammenligne med uke 1. Men du kan gjerne sammenligne uke 40 med uke 35, med mindre en av de ukene er i en ferie eller noe
(jeg bare tok noen tall ut av hodet). Du kan gjerne sammenligne måned for måned
Men det er selvsagt trender, basert på hvem dine primær, sekundær og tertiærmålgrupper er.. La oss si nybarnsforeldre er primærmålgruppen, så har du sekundær: familie, m.m og en tertiærgruppe har du gjerne også.
De gruppene har forskjellige tidspunkt de kommer inn på, samt noen av gruppene er gjerne mindre aktive på facebook. Du må jo da ta høyd efor dette, f.eks. la oss si du annonserer på FB, mest sannsynlig når du ikke så mange besteforeldre (som gjerne kjøper gave til barnebarna). Og jeg vil tro muligens besteforeldre er mer aktive på dagene når foreldrene ikke er så aktive (foreldrene er gjerne opptatt med jobb og barnehenting, etc. og surfer kanskje ikke før langt på kveld og i helg?).
Det er bare noe "generelle" eksempler jeg kommer med her, men tanken min er altså at du prøver å legge det inn på tidslinjen
Feks sender du ut nyhetsbrev på epost, legg inn på analytics tidslinje. Det er kjekt å bruke i ettertid, for å prøve å se effekten. Da kan du velge tidsspenn og se hvor folk kom inn fra, hva de søkte etter, hvor lenge de var på siden, etc.