Jeg antar her at man sikter til punkt 3 som negativt, da punkt 1 gjør det mulig for å oppdatere artikler å få de vist i feeden selv om de allerede har publisert artikkelen en gang før. Og punkt 2 gjør at man prioriterer oppdateringer fra venner og det er jo nettopp venner gjør som utgjør den sosiale delen og da får man håpe at venner til folk og en selv deler nyheter fra din FB-side?
Punkt 3 mener jeg er kun negativt for dem som "hustler" kommentarfeltet til FB (kjører irriterende konkurranser etc). De velger altså å gi innhold som blir kommentert og "likt" dårligere reach enn innhold som blir delt. Ved å prioritere deling fra venner fremfor ukritiske kommentarer og likes gjør at de som har de mest spennende nyhetsoppdateringene vil overleve best, da de forhåpentligvis også blir delt mest
Ser man endelig slutten på de som kjører konkurranser ala "Liker du denne? Trykk "liker" og skriv "ja" i kommentarfeltet og du er med i trekningen om en xx.xx."
Jeg er iallfall positiv til det motsatte er bevist. Dette er nok ikke slutten på virale sider da det er deling som gjør ting viralt, ikke bare kommentering og likes.
"
Viral video er en
videofilm som tilsiktet eller utilsiktet blir svært populær på
internett i en prosess med
deling av videoen på
sosiale medier.
Delingen foregår slik at noen sender videoens nettadresse som en lenke på
epost eller legger den ut på det som kalles for veggen, altså den offentlige oppdateringen til brukeren. Videoene er ofte korte og oppsiktsvekkende på et eller annet vis. Suksessen skyldes ofte at filmen vekker sterke følelser.
[1]
Den siste teksten er bare en uverifisert artikkel fra wiki, men jeg går god for den