Trenger din bedrift en app?
Det kan være flere grunner til at en bedrift velger å utvikle en egen app. Som leder av en bedrift må du hele tiden ta avgjørelser som avgjør bedriftens fremtid og som driver den fremover. Dette vil ikke alltid være like lett.
I tillegg koster alt du bestemmer penger. Å få lagd en egen app kommer med en pris. Hva slags type app du skal ha vil i stor grad avgjøre prisen, og ulike apper har veldig forskjellige priser. Hvilke funksjoner du skal ha med vil drive prisen opp eller ned. Men i mange tilfeller kan en app tilføre bedriften stor verdi.
Er du som bedriftseier lei av masse papirer som hoper seg opp og som du må holde styr på? Eller sliter bedriften med salget og har behov for å øke omsetningen? Da kan en app være redningen for din bedrift. Les videre for å finne ut hvorfor din bedrift kanskje trenger en egen app.
- Gjør det enklere for ansatte å loggføre aktivitet
Dersom du eier en bedrift hvor mye av den dagligdagse aktiviteten til ansatte innebærer mye reising eller arbeid fra mobile kontorer, kan det være lurt med en app som de kan laste ned på telefonen. Men en app får ansatte muligheten til å enklere loggføre aktivitet som kjøring eller arbeidstimer per dag. De sparer mye tid på å slippe å logge seg på en datamaskin hver gang dette skal gjøres, og de får gjort det med en gang, slik at ikke informasjon går tapt.
- Øk omsetningen og tiltrekk nye kunder
Hvis du har en bedrift som selger varer, kan du øke omsetningen og kundegruppen med en app. Bruken av smarttelefoner øker stadig, og man ser alltid noen som sitter og fikler med mobilen, enten de er på toget eller sitter og spiller på https://www.storspiller.com. Med en app for bedriften, vil det da bli enklere for kundene å se på sortimentet eller til og med handle mens de er på farten. Slik kan du øke omsetningen til bedriften og samtidig tiltrekke flere kunder som ikke har tid til å sette seg ned foran en datamaskin.
- Et godt internt system øker effektiviteten
I en app som er utviklet for bedriftens interne system, kan det bli enklere å nå hverandre og kommunisere. Når du velger å ha en chattefunksjon i appen, kan dette gi økt grad av effektivitet og samarbeid på tvers av avdelinger eller dersom man er ute og reiser. Samtidig kan det bli enklere å vite hvem man skal henvende seg til for å få et kjapt svar fordi man kan se hvem som er pålogget til enhver tid.
- Gjør bedriften mer synlig
Dette gjelder da både for de ansatte og for kundene. Med en app på mobilen styrker man bedriftens synlighet og merkevare, da den blir en del av folks dagligliv på en helt annen måte. Samtidig blir det også enklere å sende varslinger til alle som har appen og legge inn innlegg på sosiale medier.