Terje E.

Nickelodeon og Plan – ny global kampanje

Decrease Font Size Increase Font Size Størrelse på tekst Skriv ut denne siden

Pressemelding fra Nickelodeon og Plan

Nickelodeon vil nå hylle barn som gjør en positiv forskjell for andre, og inspirere flere til å følge etter. Derfor har tv-kanalen gått sammen med Plan International om den globale kampanjen «Together for Good». Fra 21. juli inviteres barn mellom 6 og 17 år til å gjøre noe positivt for andre.

Barne-tv-kanalen Nickelodeon har gått sammen med utviklingsorganisasjonen Plan International om en ny global kampanje, «Together For Good». Her vil barn over hele verden bli oppfordret om og inspirert til å hjelpe hverandre, engasjere seg og gjøre en positiv forskjell i verden rundt seg.

Fra neste uke kan barn mellom 6 og 17 år besøke kampanjenettstedet good.nickelodeon.tv og la seg inspirere av barn over hele verden som gjør en innsats for å hjelpe andre barn – og selv tilby sin hjelp.

«Vi gleder oss til å lansere den prososiale kampanjen «Together For Good» i samarbeid med Plan International i Norge i sommer. Nickelodeon er en av de mest populære barne-tv-kanalene i Norge. Hver dag underholder vi barn med våre morsomme, originale og overraskende programmer. Nå vil vi ta neste skritt og la barn delta i vår første prososiale kampanje i Norge. Erfaringene fra vårt internasjonale nettverk tilsier at barn kan hjelpe andre barn. Vi er sikre på at Plan Internationals lidenskap og ekspertise gjør dem til en perfekt samarbeidspartner for lanseringen av denne kampanjen», sier Cato Lunde, Key Account Director i Content Distribution and Sales hos Viacom.

Together for Good vil bli vist på tv og på Nickelodeons sosiale kanaler – og på kampanjenettstedet.

Bærekraftig samarbeid mellom barn og voksne

planPlan International ble grunnlagt for mer enn 75 år siden og er i dag en av de største og mest etablerte utviklingsorganisasjonene i verden som jobber målrettet for barns vilkår. Nickelodeon har valgt Plan International som samarbeidspartner på grunn av organisasjonens langsiktige arbeid, som retter seg mot å bryte den onde sirkelen av fattigdom for millioner av barn og deres familier over hele verden.

«Vi ser virkelig frem til samarbeidet med Nickelodeon International om Together for Good. Vi i Plan tror at når barn og voksne samarbeider om å skape positiv forandring, får vi langt bedre og mer bærekraftige resultater. Vårt nye samarbeid er enestående, fordi det gir barn over hele verden muligheten til å inspirere andre barn og bli forandringsagenter i samfunnet. Det er en glede for oss å samarbeide med Nickelodeon om å hjelpe barn med å realisere deres gode ideer til hvordan man kan hjelpe andre», sier Siv Meisingseth, kommunikasjonssjef i Plan Norge.

Together for Good starter 21. juli i 150 land, og en norsk 9-åring er med i en av de korte videoene som skal vises på tv-kanalen. I august starter fase to av innsatsen. Her kan barn logge på good.nickelodeon.tv og laste opp bilder og videoer av at de gjør noe positivt for andre. Til høsten vil det bli kåret en vinner blant barna som får en gratis tur til USA og blir VIP-gjest ved et utvalgt Nickelodeon-arrangement.

Fakta: Nickelodeon Norges markedsandel

  • I juni hadde Nickelodeon Norge en markedsandel på 13,5 %, noe som gjør denne måneden til den beste noensinne for Nickelodeon Norge
  • Juni hadde også den beste uken noensinne, med en markedsandel på 16,2 %,  og den beste dagen, med 32 %
  • De mest populære showene i juni var Henry Danger, NRDD, The Thundermans, Bella and the Bulldogs og See Dad Run
  • Juni var den beste måneden noensinne for Nick Jr. Global i Norge, som oppnådde en markedsandel på 9,2 % blant førskoleelevene.

Kilde: TNS Gallup Norway, AdEdge, June 2015, 06:00-21:00h, A3-11

Om Nickelodeon

Nickelodeon er et amerikansk kabel-tv nettverk som eies av MTV Networks, Viacom etablert i 1977. Nickelodeon Scandinavia er en barne-Tv kanal som startet sendinger i Norden i 1996 og som viser programmer som lærer, engasjerer og underholder barn i alderen 6-11 år. Noen av de mest populære barneseriene og karakterene er originale Nickelodeon produkter som Dora the Explorer, Svampebob, Avatar og Backyardigans. Sendetid 06.00-21.00, mandag til søndag. Les mer på www.nickelodeon.no.
Om Plan International

Plan International er en internasjonal humanitær organisasjon som driver utviklingsarbeid for og med barn i 51 land. Plan Internationals programarbeid har som mål å gi barn i fattige land skole- og helsetilbud og trygge oppvekstvilkår i tråd med rettighetene som er nedfelt i FNs barnekonvensjon. Les mer på www.plan-norge.no.
Facebook: Facebook.com/plannorge
Twitter: @PlanNorge
Instagram: plannorge

For mer informasjon kontakt

Christina Blankenburg
Director PR hos Nickelodeon
E-post: Blankenburg.christina@vimn.com

Telefon: +49 30 700 100 174

Cato Lunde
Key Account Director, Content Distribution and Sales, Viacom
E-post: Cato.Lunde@vimn.com
Telefon: +47 98 20 30 28
Jørn Johansen
Senior Kommunikasjonsrådgiver, Plan Norge
E-post: jorn.johansen@plan-norge.no
Telefon: +47 900 97 250





Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *