Når vil produktvisualisering revolusjonere e-handelssektoren?
Hva er det første du tenker på når du hører «produktvisualisering»? Kanskje e-handel? Noen ganger går du i butikken for å kjøpe et produkt ettersom du foretrekker å se det personlig før du bestemme deg for om du ønsker å kjøpe det eller ikke. Du kan se på produktvisualisering som en erstatning for dette i e-handelssektoren. Uten denne visualiseringen vil du ikke vite nøyaktig hva produktet er, eller om du kommer til å bli fornøyd med det. La oss svare på neste spørsmål for å forstå hva som menes:
Hva er produktvisualisering?
Dersom du er kjent med teknologi, og særlig grafisk design, vet du nok allerede hva produktvisualisering er. Prosessen er basert på å overføre produktene dine visuelt til kunder ved hjelp av gjengivelser, bilder og trykkoriginaler. I dag bruker mange selskaper programvare for visuell produktkonfigurasjon på sine e-handelsnettsteder. På denne måten kan kundene se et bilde eller en visning av produktet mens bestillingen utføres online.
Er det viktig å bruke slike visuelle effekter på nettstedene?
- Produkter med visuelle konfigurering er mer imponerende enn tekstbeskrivelser for å vise frem produkter. Og når kunder sammenligner et produkt mellom konkurrenter, blir forskjellen som et bilde kan utgjøre svært stor.
- Ettersom bilder behandles 60 000 ganger raskere enn tekst, og kunden husker opptil 65 prosent av informasjonen, er produktvisualisering er svært viktig verktøy for å hjelpe kunder med å huske opptil 10-20 prosent av teksten. Og siden 64,8 % av produksjonsforsendelsene kommer fra e-handel, er programvare for visualisering av produkter et must for alle selskaper som ønsker å lykkes i dagens digitale landskap.
Dette vil ikke bare gi kundene dine mer informasjon enn dersom det kun hadde vært tekst, men det vil også forbedre bestillingsopplevelsen.
Bestilling av visualiserte produkter er mer sannsynlig å oppfylle eller overgå kundens forventninger. Å bruke visuelle produktkonfigurasjoner fører til økt bestillingsnøyaktighet og reduksjon i antallet kostbare returer. Et godt eksempel på visualisering i spillbransjen er Storspiller Starburst der du kan se grafikk og visualisering tiltrekke spillere mer enn noe annet.
Hvorfor? Kundene dine får et klart overblikk gjennom visuelle konfigurasjoner av hva de bestiller, og det er mer sannsynlig at de kommer til å bli fornøyd med kjøpet.
Oppdatering av produktvisualisering etter hvert som kundene skreddersyr produktene sine vil resultere i presise endringer i produktutseende i sanntid. Dessuten er det slik, at dersom kunden foretar tilpasninger som ikke kan leveres eller implementeres, vil ikke programvaren tillate slik tilpasning. Sjansene for feil reduseres.
Hvordan vil produktvisualisering påvirke fremtidens e-handelsmarkedsførere?
Presisjon av ordre. Kundetilfredshet. Konkurransedyktige fordeler. Virksomheten din vil tjene mye på produktvisualisering. Til slutt vil kundene dine bli mer fornøyde med produktene de mottar takket være presise visuelle representasjoner. Så ikke gå glipp av denne muligheten. Produktvisualisering kommer nemlig til å revolusjonere e-handelssektoren.
Enhver e-handelsmarkedsfører eller produsent bør utvikle seg i takt med fremdriften for å få en økt rangering. Det virkelige målet bør imidlertid være å skille seg ut i konkurransen der produktdesign og trender stadig er under utvikling. Frem til i dag har produktvisningstjenester vokst hurtig.
De forbedrer mulighetene til designere og virksomheter til å ta bedre beslutninger og tiltrekke seg potensielle kunder. Derfor vil det viktigste steget for å endre virksomheten i dag være å forstå de ulike aspektene rundt produktgjengivelsestjenester.