One.com - enkelt og greit?

pleb

Medlem
Har sett meg litt lei på blogspot-blogger nå da det ikke er mye AdSense- eller TD-inntjening å hente på de jeg har satt opp. Så nå skal jeg sette opp min egen hjemmeside på et eget domene. Tingen er at jeg ikke har noen erfaring med HTML, noe som gjør at jeg helst vil ha en god WYSIWYG-modell å jobbe etter.

One.com sin pakkeløsning med webhotell, domene og en slik generator virker fristende. Er det verdt det? Vil jeg få en OK side som jeg vil tjene penger på dersom jeg legger nok arbeid i det?

Ståle

Medlem
Om det er verdt 10 kroner måneden? Vel, det skal mye til for at det ikke er det. ;)

Har hatt one.com for mange år siden, men byttet da serverne var trege som sirup. Det som gjerne kjennetegner slike billighoster er at de pakker serverne fulle av tusenvis av kunder, og det går selvsagt ut over kvaliteten.

Selv ville jeg gått for en WP-løsning, hvor du setter deg in i wordpress, og leker litt med det. Mye enklere, og mulighetene er mye større.

pleb

Medlem
Jeg får inntrykk av at Wordpress passer best til blogger, og mindre til kommersielle hjemmesider. Det er godt mulig jeg tar feil. Har opprettet en blogg på wordpress.com for lenge siden, men likte ikke oppsettet der noe særlig.

zapotek

Medlem
Jeg får inntrykk av at Wordpress passer best til blogger, og mindre til kommersielle hjemmesider. Det er godt mulig jeg tar feil.

Ja du tar feil. Med litt peiling på PHP, HTML og design kan du lage omtrent alt du vil med Wordpress.

Har flere kontoer hos one.com og klager ikke. Har da både nettsider og blogger (wordpress). Mulig at det kan gå tregt med enorme mengder trafikk og tunge sider, men jeg har ikke noe å utsette ut fra mine erfaringer.
Var usikker på om du tenkte å bruke one.com sitt "nettside-program". Du må i så fall sjekke om det er mulig å integrere annonser i dette.

gano

Medlem
Har brukt domeneshop siden jeg startet med web, og anbefaler både å ha webhotell og domene hos dem. De har god service og kontroll på sikkerhet og backup. Bruker i dag egne servere på de mest krevende sidene, men har fremdeles alle domener og flere webhotell hos domeneshop.

xenimus86

Medlem
Har hatt one.com for mange år siden, men byttet da serverne var trege som sirup. Det som gjerne kjennetegner slike billighoster er at de pakker serverne fulle av tusenvis av kunder, og det går selvsagt ut over kvaliteten.

Merkelig .. Jeg har hatt one.com kjempelenge, minst siden de het B-one , eller hva det var .. sikkert 2005 eller 2006. Men jeg har aldri slitt med trege servere hos dem faktisk .. Har vel kanskje 20-30 domener hos dem ...

Ståle

Medlem
Er som sagt en stund siden jeg hadde konto hos de. De het da b-one. Var vel i 2003 eller 2004. Uansett, det var ikke kjempetregt, men sidene lastet merkbart raskere etter at jeg flyttet til domeneshop.

Men, mye kan ha skjedd på 5-6 år...

Alf

Medlem
Prøv sitespinner, greit fordi du ikke trenger å ha peiling på html, men du lærer etter vært.

Du kan jo prøve trial versjonen.

SiteSpinner Website Building Software - Free Download

SiteSpinner running circles around Web-design rivals!

Whether you are a newbie with templates or a high-wire Web writer, the intuitive features in SiteSpinner are standouts. Experienced users of Front Page and Publisher will find this a welcome change.

James Coates
:Chicago Tribune

WYSIWYG Web editor wraps muscle in simplicity

If you're looking for a WYSIWYG editor that can get you up and running on your Web pages fast and provide you features to give your site a professional look and feel, you should take SiteSpinner for a test drive.

John P. Mello Jr.
: Boston Herald

Sist redigert:
One.com er ikke det beste som finnes, imho.. Jeg har flytta alt av nettsider over til Godaddy, dessuten fant jeg ut at det var like greit å lære seg ftp og wordpress og laste opp alt sjøl.. Syns dessuten de var fryktelig dyre. Jeg spurte dem om det gikk an å ha flere domener på samme host, men det gjorde det altså ikke, i følge dem, så jeg måtte jo få meg egen hosting på hvert bidige domene. Ble jo grisedyrt..

testdriver

Ha det bra..
Husker jeg gikk bort fra One.com for noen fire-fem år siden pga treige servere. Men det er jo lenge siden. Dessuten kan det være veldig individuelt, avhengig av hvem du tilfeldigvis deler server med.

Forøvrig umulig å svare på spørsmålet ditt, dessverre.

Topp