Kjapp og trygg hosting for Wordpress

www.spedisjon.no - www.spedisjon.com

Skreddern

New Member
hei,

jeg vil først og fremst si at jeg er helt ny på forumet, og har prøvd å lese litt før jeg legger ut tråden. Men finner dessverre ikke svar på det jeg lurer på, så håper noen kloke hoder der ute kan hjelpe meg :)

For 2 dager siden kom jeg over 2 domener som en kollega av meg sitter på. Han har hatt disse domene i sikkert 7 år uten å bruke de (han har drevet sitt egent spedisjons-firma med aldri tatt ibruk domenene). Så nå har jeg tatt på meg jobben med å sjekke ut om disse er verdt noe. For han vurderer å stoppe betalingen.

Jeg har sett at man kan få "takstert" domenet sitt? Hvordan fungerer dette i praksis? og hvor mye koster det?

Er det noen der ute som har trua på de 2 domenene jeg/han har? (se tittel-felt).

Selv vil jeg tro dette er domener som kan få mye treff. Det er ikke så mange som kansje har hørt om selve ordet Spedisjon. Men alle firmaer i norge som driver med import og export er ute etter en speditør de kan bruke, og det er ikke få :)
 

Nutz

Med lem
Ikke gå i "taksering-fella", legg dem heller ut for salg på normal måte.
Eller Bud-runde.
 

Skreddern

New Member
Okei. Så takstering er egentlig bare "humbugg" ?

Det er jo av interesse å selge begge domenene. Men har jo ikke anelse om hvor vi kan legge ut. hehe. Eller hvordan man kan få markedsført det, så evt. det blir budrunde.

Har lest litt om at sedo er flinke? Er dette en nettside man kan "promotere" nettsidene sine gratis?

Takk for alle svar. Learning as I go
 

Nutz

Med lem
Ja, de takserings-greiene er stort sett humbug, som omtrent alle vil si her inne, er at navnene er verd det en evt. kjøper vil gi.

Ikke sikker på hvor du best kan selge det, -med tanke på at det er norske navn, og at du helst bør treffe norske aktører for å få best pris.

Venter du til folket har våknet, så får du sikkert gode tips på hvor du kan kvitte deg med dem på best måte.

Selv ville jeg laget i et minste en landingsside, med at det er til salgs.
-Kanskje linke til noen speditører for å gi litt innhold. :)
 

Skreddern

New Member
Selv ville jeg laget i et minste en landingsside, med at det er til salgs.
-Kanskje linke til noen speditører for å gi litt innhold. :)

Her falt jeg ut.. hehe! Landingsside? Bare lage en side så du får opp noe når noen søker spedisjon.no? Så legge ut linker til forskjellige speditører?

takk for hjelpen så langt Nutz :)
 

n0stra

Medlem
Finn de største firmaene innenfor dette segmentet og kontakt markedsavdelingen og spør. Pass på at man ikke gir inntrykk av å være domenehai. At man har hatt domenet i flere år er i så måte positivt.

Husker ikke navnet på de men det er et firma som holder til på østlandet som er store på spedisjon for norge, sverige og danmark iallefall som har holdt på lenge
 
Topp