Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wp-hosting.no

Jeg har i en lenger periode lett etter et alternativ til Domeneshop da jeg sliter med litt trege nettsider, og siden Domeneshop bruker 4-5 dager på å svare på e-post. Valget har midlertidig falt på ProISP da det er mulig å hoste mange WP-installasjoner på ett webhotell, og de svarer på e-post innen 1-2 timer. ProISP er noe dyrere enn Domeneshop, men den kostnaden tar jeg med glede for å øke hastigheten på hjemmesidene mine + få bedre support.

Tilbake til wp-hosting.no.... Problemet til wp-hosting er at det ofte er webmasterene/webutviklerene som bestemmer leverandør av webhotellet. WP-hosting sin målgruppe, i ytterste ledd, er firmaer med god økonomi og store nettsider men de må som regel gjennom det første leddet først; slike som meg som lager hjemmesider.

For meg som baker inn webhotell- og domenekostnader i en webmasteravtale etter at hjemmesiden er levert, er det umulig for meg i dag å bruke wp-hosting som leverandør. Wp-hosting kan bli aktuelt når det kommer en stor kunde som krever lynraske hjemmesider, og som betaler godt.

Wp-hosting: Hvis dere åpner opp for muligheten til å ha flere WP-installasjoner på et webhotell, nøler jeg ikke et sekund med å bli kunde hos dere. Da benytter jeg dere til de litt "eksklusive" kundene mine :)
 

Erlend

Medlem
Skriver meg på innlegget til @LuckyLobo10 her.

Er inne i en vurderingsfase nå, og ProISP står høyt oppe på listen. Hadde dere tillatt flere WP-installasjoner på det samme webhotellet, så hadde jeg nok blitt kunde hos dere :)
 

pmbakken

New Member
Takk. Det var nyttig info for meg å vite litt mere om din forretningsmodell. Med videresalg av webmasteravtaler, og hosting av flere installasjoner i samme webhotell.

Rent praktisk så kan man installere flere wp-installasjoner og gjenbruke samme db for flere kunder hos oss. Vi har en kunde som gjør dette nå, men det er et litt spesielt tilfelle for det er en større organisasjon som lager mange små kampanjesider.

For oss er den største kostnaden supporten vi gir, så det er klart at vi har mulighet for å gi en bedre deal til dere som i praksis tar all kundekontakten. Jeg skal ta opp dette på et møte vi skal ha. Kanskje vi kan komme opp med et partner-program eller lignende. Tar gjerne imot innspill på hvordan noe slikt evt. burde se ut!
Takk igjen for svært nyttig info.

Og ikke minst til Tore Andre: Takk for innspill om hjemmesiden vår. Der må vi skjerpe oss. Jeg håper vi kan få tid til å lage en ny over nyttår. Så får vi leve med skammen noen måneder til :)


Pål Martin
 

Travellingman

Nettgrunder
@pmbakken hvordan måles "besøk"?

Har man feks en artikkel som går viralt og plutselig er den månedlige "kvoten" oppbrukt, hva skjer med kontoen din da?

Slik som pakkene og prisene er satt opp nå, er jeg i tvil om dere finner rette kundegruppen her på Webforumet....
 

pmbakken

New Member
Vi teller hver unike ip-adresse i access-loggen per døgn som et besøk, og legger disse tallene sammen for hele måneden. Det betyr at besøk hos oss er mye mere konservativt enn i for eksempel Google Analytics, webalizer, piwik etc.

Det er ingen automatikk i nedstengelse, tilleggsfakturering e.l. dersom man overgår kvoten sin. Vi skummer gjennom loggene månedlig for å gjøre en enkel kontroll på om det er noen som er på helt feil abonnement.

De få gangene noen har gått vesentlig over kvoten sin som engangstilfelle har vi ikke brydd oss noe om det.
 
Topp