Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wp blogg

onlyme

New Member
Jeg har en static side, ganske populær med ca 47.000 unike besøkende i døgnet.(adult) Så ikke så rart. Skal gjøre en del grep med siden fordi jeg vil ha opp sidevisninger. Blandt annet en wp blogg under sub domene med mye rart i. Har prøvd dette før, men måtte gi opp fordi mange tyske ip adresser overloadet siden med opptil 500 spørringer i timen (tøff bransje).

Hva er beste måte å forhindre dette?. Skal bl.a stenge for kommentarer, fjerne rss, ping back etc.
 

Bjørn Andersen

Webmaster
vil vel heller skaffet meg en bedre server ? jeg synes iallfall det er bedre på lang sikt, så sloååer man redusere trafikken
 

onlyme

New Member
vil vel heller skaffet meg en bedre server ? jeg synes iallfall det er bedre på lang sikt, så sloååer man redusere trafikken

Dette gjaldt overloading av serveren ved bruk av roboter o.l. , og da kjører de serveren/databasen i senk uansett kapasitet fordi hensikten er å sabotere:)
 

onlyme

New Member
hvis det er server angrep ,og du er sikker på det så kan jo hosten bare utestenge de aktuelle ipene

De gjorde det da jeg lå på share, men på dedikert må jeg fikse slike ting selv, og det er veldig arbeidskrevende. Dette er ikke noe problem for webserveren. Det er databasen som er noe herk med når jeg blir utsatt for angrep.

Har bare opplevd dette med wp blogger, og aldri med tubesidene, men det er kanskje fordi jeg driver legale sider, og ikke med stjålet innhold som mange av de andre gjør.
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Ah okei. Du kan jo blocke ut germany Iper hvis de er ett stort problem, men da blokker jo du aktuelle kunder og , det er jo ikke så moro hehe, men det er vel en veiningssak.
 

picxx

Well-Known Member
Syntes ikke 500 spørringer i timen akkurat kan kalles overlast på serveren, men om tingen er at du kun vil ha ned loaden på wp oppsettet kan du lese gjennom denne.
WordPress Optimization Bible
 

onlyme

New Member
Syntes ikke 500 spørringer i timen akkurat kan kalles overlast på serveren, men om tingen er at du kun vil ha ned loaden på wp oppsettet kan du lese gjennom denne.
WordPress Optimization Bible

Jo hvis 20 ip adresser hver gjør 500 spørringer i timen, samtidig som det er 300 - 400 online overloades siden, men som nevnt webserveren har ingen problemer. Det er sol databasen som blir problemet. For jeg har ikke dedikert database.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Ingen årsak.
Håper du får nytte av linken :)
 
Topp