WordPress MU?

clinton4

Medlem
Hei,

Jeg er på leting etter et script hvor jeg kan tilby andre å opprette sin egen blogg. Jeg ser at WordPress MU er nedlagt og at funksjones MS (multi site) har tatt over. Det jeg da lurer på, er om denne MS funksjonen egner seg til dette formålet? Noen her som har noen innsigelser?Og for de av dere som benytter MS til dette formålet, hvilke problemer/utfordringer har dere opplevd?

Bjørnar

Gründer
fyr opp en wordpress-installasjon og sleng dette i config-fila:
Kode:
define('WP_ALLOW_MULTISITE', true);
define( 'MULTISITE', true );
define( 'SUBDOMAIN_INSTALL', true );

kjører det hos meg, men har ikke fått tid til å teste det skikkelig, men utfra det jeg har testet så ser det greit ut.

edit: siste linja er vel for om du vil ha brukernavn.dittdomene.no og ikke dittdomene.no/brukernavn

clinton4

Medlem
Ikke verre enn det nei. Er det noen som har erfaring med å knytte opp egne dedikerte toppdomener til hver enkelte blogg? Må man installere en plugin for å kunne gjøre dette?

Bjørnar

Gründer
i tillegg må du sette opp wildcard-dns, *.dittdomene.no hos for eksempel domeneshop, og så må du vel legge til støtte for det på server/hotell også.

Sist redigert:

clinton4

Medlem
Hvordan kan dette med wildcard-dns gjøres Bjørnar? Bruker PROISP...

Kommer helt ann på hvilket kontrollpanel du bruker. Det er som regel gjort med tre steg.

1. Sette opp en DNS oppføring: *.dittdomene.no

2. I httpd.conf, legger du til linjen: ServerAlias *.dittdomene.no

3. Restarte Apache: service httpd restart

ChrisE

Medlem
Jeg har nå laget wildcard-dns, lagt inn det jeg skal i .htaccess og wp-config, men får følgene error når jeg går inn på domenet mitt:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@cendresen.no and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

anyone?

clinton4

Medlem
For de av dere som bruker MS.

- Hvor mange sider kjører dere på WP installasjonen?
- Føler dere at systemet jobber noe treigere enn hva en installasjon per side kanskje ville ha gjort?
- Har dere opplevd noen problemer/konflikter med enkelte plugins?
- Hvis dere bruker domain mapping, opplever dere treighet hvis dere mapper mange TLD's?

Topp