Kjapp og trygg hosting for Wordpress

woocommerce & vismaeaccount med connectmyapps

brumbrumski

New Member
Har nettbutikk og fysisk butikk - bruker WC og eaccount regnskap. Nye bokføringsregler som trer i kraft 1.1.19 gjør at jeg må slutte med manuelle samleposteringer av småsalg siden det nå ikke lenger defineres som kontantsalg. Det betyr at hver ordre og kunde skal over i regnskapet og da er det praktisk at faktura produseres der og ikke i WC. . Jeg ser at emonkey og connectmyapps kan automatisere dette.

Noen som har erfaringer med connectmyapps og WC+EA?

Mine første tester viser at det er noen utfordringer, bl.a. med håndtering av rabatter i WC - som trekkes fra to ganger i EA. Ved endring på ordre i WC oppdateres ikke det som allerede er overført til EA...
 

Oscar

Member
Kunne det være en ide å lage en eller annen plugin som overfører først når ordren er sendt? Regner med st penger kun må reserveres og da når ordren er sendt «fanges» og faktura genereres? Kunne noen som kan regnskapsregler kjapt tenke seg om om dette er lovlig?
 

brumbrumski

New Member
Hei takk for svar.

Testet dette i forrige uke og tar det nå i bruk fra 1.1. selv om det åpenbart er noe rusk som gjør at det blir en del manuelt arbeid. Jeg kjenner ikke godt nok til leverandøren CmyApps, men det er kanskje slik at funksjoner som åpenbart bør være standard, ikke er det - og da krever tilpassing som koster.

Jeg ser at rabattkuponger og manuelt rettede priser backend i WC overføres feil til Visma. Beløp linje for linje er korrekt, men evt rabatt trekkes fra en gang til på en egen linje nederst slik at fakturasummen blir feil. DET kan bli en uoverkommelig utfordring, men jeg håper supporten til CmApps kan vise til en løsning på det problemet. Allerede overført ordre til fakturautkast oppdateres ikke ved endringer i woocommerce (feks ved refundering).

Ellers er mye lovende; Produkter og kundedata overføres greit til fakturautkastet.

Er det noen andre her som bruker akkurat denne kombinasjonen i dag? (Visma eaccount+Woocommerce i ConnectMyApps)
 
Topp