Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell med flere domener (hva anbefales?)

Hei! :)

Jeg ønsker å kjøpe et webhotell der jeg kan ha flere domener (maks 10 .no eller .com).

* 2 av domene skal ha ha egen enkel nettside med mail (trenger egen FTP konto for hver av dem).
* 2 av domene skal kun ha mailadresse for domenet med flere epost-kontier
* Resten av de 6 domene skal kun parkeres og pekes til ett av de to domenene med nettside.

Ettersom det er mailen som skal bruke mest av lagrinsplassen, bør mailen da lagres på webhotel, eller bør jeg benytte meg av en løsning som Google Apps med mer lagringsplass?

Planen er også å ev. tilby ett av de domenene til en bekjent som kun har behov for en info-nettside og mail, men jeg ønsker da at han skal ha egen FTP tilgang og ev. kontrollpanel om det er mulig. Også betaler han meg kun for det han benytter.


Ønsker å gjøre dette rimeligst mulig, men driftsikkert, med god lagrinsplass og kontrollpanel.

Hva anbefales da av webhotell, løsning og ev. pakke? Og hvordan lar dette seg gjøre på enklest måte?
 

Atian

Medlem
Domener

Hei
Jeg benytter justhost.com og de er svært billige. For meg virker dette utmerket for 6-8 nettsider. Jeg har også Arvixe som benyttes for asp-programmering (windows server). I Norge benytter jeg proisp og er fornøyd med de. Justhost mail kan være litt plagsom for de mottakere som har strenge spam-filter, da du deler server med mange brukere og hvor noen tydeligvis spammer litt....
 
Kommet frem til en løsning...

Takker for gode svar! :)
Jeg har brukt siste dagene på å gjennomgå forskjellige webhoteller og div. løsninger.

Også har jeg kommer frem til noen tanker som jeg ønsker å drøfte med dere før jeg tar avgjørelsen. :confused:

Jeg har sett at det er Host1, proISP og SDWebhotell som har pakker som kan passe for meg.

Totalsummen er rimeligst hos Host1.no, men er litt usikker vedr. dem pga dette:

  • Det er båndbredde på 10GB/mnd. Vil dette være nok for 10 domener som ev. skal ha hver sin nettside og mailkontoer, med normal trafikk?
  • Personlig har jeg god erfaring fra ProISP. Er det noen som har erfaringer og tilbakemelding om Host1?
  • Er host1.no seriøs aktør? som tilbyr god/stabil oppetid og kontinuerlig tjeneste?
  • Om dere skulle anbefalt ProISP eller Host1.no , hva hadde valget vært?

Fordi nå ser det slik ut at jeg kommer til å registrere flere domener på samme webhotell for å tilby noen kunder mail-tjeneste og nettsider.
Er det mulig på host1.no å opprette database og FTP-konto for hver enkelt domene, og drifte dem individuelt? Slik at hver kunde ordner med innholdet på domenet sitt selv.

Også var det ett spørsmål jeg ikke fikk svar på tidligere;
Ettersom det er mailen som skal bruke mest av lagrinsplassen, bør mailen da lagres på webhotellet, eller bør jeg benytte meg av en løsning som Google Apps med mer lagringsplass? Da sendes all mail til Google Apps kontoen istedetfor webhotellet. Eller en annen løsning?

Ble langt innlegg nå.. håper likevel på svar :)
 

Børge AJ

Medlem
  • Det er båndbredde på 10GB/mnd. Vil dette være nok for 10 domener som ev. skal ha hver sin nettside og mailkontoer, med normal trafikk?

I følge Google så tar en gjennomsnittlig side 320KB, så hvis sidene dine er like store (i kb) så vil 10GB båndbredde være nok til 32 768 sidevisninger.

  • Personlig har jeg god erfaring fra ProISP. Er det noen som har erfaringer og tilbakemelding om Host1?

Jeg bruker selv Host1, og har ikke hatt noe problemer med de. Har vært i kontakt med support en gang, og de svarte raskt.

  • Er host1.no seriøs aktør? som tilbyr god/stabil oppetid og kontinuerlig tjeneste?

Virker seriøst dette. Har ikke målt oppetid, men har ikke merket noe nedetid sålangt. Om de er inne for "the long run" får de nesten svare på selv.

  • Om dere skulle anbefalt ProISP eller Host1.no , hva hadde valget vært?

Jeg har ingen erfaring med ProISP, men jeg bruker som sagt Host1 hvor jeg er fornøyd.
 
Topp