Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurdere tilbud fra 1881

hvoslef

Student
Heisann.

Har igjen en kamerat fått et tilbud om 30 dager markedsføring på 1881 for kun 10 000kr.
Tilbudet gjelder banneret som ligger like under søkefeltet, dette vises etter man har gjennomført et søk. Har blitt fortalt at banneret har 400 000 unike besøkende per uke, totalt 1,6 millioner i måneden.

Til vanlig har jeg markedsført på Google Adwords, og snart brukt 3 000kr på dette uten kjempeavkastning. For øyeblikket så har jeg kun en promillemåler, og har omtrent 300 på lager. Måleren koster 299kr, og den har ganske god fortjeneste.

Har hatt omtrent 15 salg den siste måneden gjennom AdWords den siste måneden. Hva tror dere om denne avtalen? Vil jeg få solgt nok til å tjene inn investeringen? Noen som har erfaringer med å markedsføre på 1881 med banner på søkesiden?

Faktura forfaller i tredje uke av perioden, altså må jeg ha fått inn omtrent 33 salg innen tre ukers tid for å betale regningen uten å ha brukt noen kroner. Jeg har nok midler til å betale regningen uten noen salg. Opprinnelig tilbud på dette var visst 60 000kr.

Nettbutikken driftes av eget foretak, og tror jeg har omsetning på 5000-7000kr den siste måneden siden oppstart. Så i forhold til dette, burde jeg gjøre det, da jeg må skatte på alt over 50 000?

Har prøvd noe lignende med GroupOn med samme produkt, ulik nettside for ett år siden med et annet firma. Solgte bare 50 enheter for 149kr stykke.

Nettbutikken finner du på denne linken.

Hva mener dere? Er veldig interessert i flere salg, mer markedsføring og å utvide nettbutikken i framtiden.
 

hvoslef

Student
Ikke tro på opprinnelig pris... alle får alltid rabatter over alt.
Ca 0,6 øre pr. visning, er det noe billig eller?

Helt enig i at opprinnelig pris ofte er fiktiv, men i dette tilfellet kjenner jeg personen godt ifra før av. Har ikke spesiell grunn til å tro at han er interessert i å "lure" av meg 10 000kr. I tillegg har han interesse av å investere i det, og han har selv kjøpt produktet jeg tilbyr.

Det er nok veldig billig, sammenlignet med annet tror jeg. Hadde vært interessant med flere meninger om denne saken. Ikke at summen er stor, men litt nye tanker er interessant.
 

pleb

Medlem
For å si det sånn - er 1881.no et sted du ville ha lett/søkt for å finne en promillemåler? Jeg tror jeg heller ville ha jobba mer med å optimalisere adwords-annonsen, og dessuten funnet andre mer relevante medier enn 1881.no.

Hva med blader og nettsteder for bilinteresserte, f.ex... tja, bilforumet.no eller noe sånt? gatebil.no og liknende

Svært godt poeng og jeg er helt enig.

Kan ikke skjønne at 1881-besøkende er noen relevant målgruppe.
 

picxx

Well-Known Member
Med et affiliateprogram ville du fått 100 salg hvis du betalte 99,90.- for hvert salg til affiliate (noe som er en meget god utbetaling). Noen bedre?
 

hvoslef

Student
Med et affiliateprogram ville du fått 100 salg hvis du betalte 99,90.- for hvert salg til affiliate (noe som er en meget god utbetaling). Noen bedre?

Betaler gjerne 100kr per salg, hvis jeg kan slippe Google AdWords/Facebook o.l.
 
Topp