Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Visning av søkeresultater i google

Fredrik

Medlem
Ved et søk på ordet overvåkningsutstyr kommer jeg opp som nummer 1 i google. I tillegg vises tre linker i resultatet - 10 råd før kjøp, kjøpsbetingelser og kontakt.

Hva er det som bestemmer hvilke linker som skal vises? Jeg vil jo feks at det istedet skal stå et eller annet med kamera eller noe i den dur.

Kan man overhodet påvirke dette da det for meg virker rimelig tilfeldig hva som vises.
 

sta

Medlem
Sjekk i Google Webmasters Tools, under "Koplinger" -> "Nettstedskoplinger". Her finnes det mulighet for i det minste å blokere de sidene du ikke ønsker vist som tilleggskoplinger i søkeresultatet.

Desverre tror jeg ikke du kan endre eller forslå linker du ønsker brukt som tilleggskoplinger, og jeg er helt enig, det virker nok så tilfeldig hvilke linker som faktisk blir valgt ut.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det har faktisk kommet frem noen ikke-fasit-svar på dette her på WF tidligere, men jeg husker ikke helt hvordan tråden var så jeg klarer ikke finne den igjen ved et søk. Alt jeg husker var at trådstarter brukte en butikk som selger dvdfilmer som eksempel, som da hadde slike linker under seg i Google.

Da mener jeg og huske det kom frem at slike lenker kom frem på kun pålitelige nettsteder som hadde vært indeksert lenge, og samtidig at en ikke kunne endre på dem. Det kom også frem at Google hentet disse lenkene basert på hvor nyttig dem var for brukeren som søker.

Ellers er det jo kult at du har fått dem der da? Syns du ikke det? :D
 

Baku

Medlem
Skriver ett innlegg her istedet for å lage ett nytt siden det går ut på det samme..

Er det mulig å endre den teksten som står over disse linkene?
Eller bestemme hva på siden som skal vises i den teksten?

Mener denne teksten, både link å liten tekst under:

Overvåkningskamera og overvåkningsutstyr - -HeltSikker.no
Vi leverer alt innen overvåkningskamera og overvåkningsutstyr. Kamera fra 399.- opp til avanserte bedriftsløsninger. Besøk vår nettbutikk i dag.
 
Topp