Vise bare nyeste innlegg å hovedsiden

Default i WP er vel 10 innlegg på førstesida, men jeg vil ha bare 1. Jeg har søkt rundt omkring etter en brukbar løsning, for dette går tydeligvis ikke an å gjøre med et par enkle grep. Neeeei da, man må endre koden.. :rolleyes: (Med mindre jeg har gått glipp av noe vesentlig..)

Har funnet flere koder, men enten er det hemma forklart hvordan den skal settes inn, eller så er det feil kode. Så er det noen andre som har forslag?

muffins

Medlem
Man kan endre dette i adminpanelet i WP.

Gå til Administration > Settings > Reading . Der kan du velge hvor mange innlegg som skal vises ;)

Keanu

Geek
WP har kun en innstilling på hvor mange som skal vises ved default, som du kan sette Settings->Reading (Blog pages show at most). Dette brukes på alle sider, både forside, arkiv osv. Om du kan leve med at alle sider har max en post, kan du fikse det der.

Det andre alternativet er at du lager en page, og velger i Settings->Reading (Front page displays) hvilken page som skal vises på forsiden. Da vil kun den vises.

Det tredje er å hacke themet. De fleste har en ganske vanlig loop, og jeg vil anbefale at om du ikke har en home.php, så kopierer du index.php og lager en home.php (default side for forsiden av bloggen).
En enkel hack som fikser at kun en post vil vises kan gjøres slik (tar utgangspunkt i default-theme, men de aller fleste har samme loopen):

Fra:
PHP:
<?php if (have_posts()) : ?>
<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
Til:
PHP:
<?php $shownpost = true; if (have_posts()) : ?>
<?php while (have_posts() && $shownpost) : the_post(); $shownpost = false; ?>

Den vil enkelt og greit bare begrense loopen til å kjøre en gang.

Topp