Virus i Google Bildesøk

Virus i Google Bildesøk. Dette er vel ingen stor nyhet, og hadde ikke regnet med å få opp det på første siden når jeg søke nå.

Fikk en melding fra "nt-antivirus.ce.ms" som ikke ville vekk, den var på engelsk om at pcen min hadde virus, og ville ikke la seg lukke. Dette er ikke som de vanlige reklamene man finner rundt omkring, helt klart noe mer. Merkelig at hverken Google eller Google Chrome har sperer for dette ennå?

Mortenxx

Medlem
Fjern det med MalwareBytes' Anti Malware (MBAM) - gratisprogram. Dette er et av programmene som anbefales av malware-eksperter.
* Søk etter MBAM selv? Her er forresten en guide fra 2010.
* Last ned
* Kjøre oppdatering av programmet etter at det er installert.
* Kjøre en "Hurtig skann" (tar omtrent 10 minutter - avhengig av PC-en, størrelse på harddisker og slike ting).
* post eventuelt loggen fra MBAM her (kopier, lim inn i en post). Jeg sender deg videre til noen som har peiling hvis jeg mener det er behov for dette. Hvis du selv mener det er behov for hjelp finner du godt kvalifiserte folk på hardware.no eller itpro.no (de samme som svarer begge stedene).

Jeg bruker det samme programmet selv ("en gang iblant"). Jeg pleier sjelden å anbefale konkrete programmer, men akkurat dette kan jeg godt anbefale.

Topp