Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vil lange titler og URL på undersider påvirke Google negativt?

Altberger

Medlem
Hei.

Som alle vet påvirkes din rangering i Google av mange ulike faktorer.

En av disse er ord i tittel og ord i URL.

Men... Kan en tittel bli for lang? Og hvor går grensen på antall tegn?
Og... Kan en URL bli for lang? Og hvor går i så fall grensen på ant tegn?
Til sist... Hva vektes mest av tittel og URL i Google?

Selv driver jeg på privat basis en portal på webben hvor målet er å sikre forbrukeren en trygg handel.

Her selger jeg info-sider tilpasset Google for relevante søk. Benytter meg selvsagt av kun godkjente metoder!

Ett eksempel på en infoside ser dere her;
Moss Malermesterservice As - Malermester og våtromsentreprenør. Bad og baderom. - Oslo, Fredrikstad, Sarpsborg, Halden, Follo, Bærum, Asker, Lillestrøm - Fagmann
Det du ser over er faktisk tittelen på info-siden.

Håper på mange og gode svar på dette som jeg har lurt på lenge.
 

sKrud

Meget sliten student
Bare en kjapp tilbakemelding på siden din.. Hadde vært bra om du kunne lagt en link tilbake til hovedsiden på logoen..

Vet ikke om det bare er meg, men liker i værtfall at sider har det slik..
 

Adrian

New Member
Det som er anbefalt fra "ekspertene" er vel at du ikke har en tittel på over 70 tegn.
Det viktigste er at du har en relevant tittel (det har du), og en tittel som går igjen i innholdet.
Enig med sKrud om at du bør kutte litt i "Oslo, Fredrikstad, Sarpsborg, Halden, Follo, Bærum, Asker, Lillestrøm - Fagmann".
Hva med denne tittelen: "Moss Malermesterservice As - Malermester og våtromsentreprenør. Bad og baderom nær Oslo."
 

Øyvind

Medlem
Kan en tittel bli for lang? Og hvor går grensen på antall tegn?

Jeg bruker denne slavisk... ikke fordi det påvirker hvordan siden rangeres men fordi du vil at folk skal klikke seg frem så av "user intent" årsaker benytter jeg alltid denne når jeg legger ut en meta tittel eller beskrivelse...

Google SERP Snippet Optimization Tool

Veldig enkelt verktøy, men det er ikke akkurat rakettforskning den biten der ;-)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Lol, jeg tenkte å søke for sikkerhetsskyld etter 'SERP Snippet Optimization Tool' før jeg tipset om dette verktøyet. Så fant jeg denne tråden..
Veldig (veldig veldig!) godt mulig at jeg plukket den opp her, så takk Øyvind - bruker den ofte :)
 
Topp