Videoredigering for nybegynnere?

Grooo

Medlem
Som de fleste andre vordende foreldre kjøpte vi videokamera. Filmet en del i starten med nr en, mindre og mindre etter hvert og minimalt nå med nr to.

Det vil si at vi nå etter fem år ikke har så veldig mye råmateriale, men det må redigeres på noe vis og der jeg er grønn så jeg ønsker tips til filmredigeringsprogram for en nybegynner. Noen som har noen smarte tips til meg?

Dag Frogner

Supermedlem
Enig med Tonny. Brukte dette for en del år siden og det er veldig enkelt å bruke. Du får opp alle de små snuttene for seg selv (hver gang du har startet/stoppet opptak) og det er veldig enkelt å klippe til ønsket lengde. Det er også veldig greit å legge til musikk/lyd og mange flotte (og en del ubrukelige) effekter som legges til ved "drag n drop".

Det har også sikkert blitt enda bedre/enklere siden sist jeg brukte det. :)

Knut

Medlem
Det er vel også ett enkelt program gratis med i windows. Windows movie maker, eller live movie maker

Grooo

Medlem
Så er vi her igjen da, - jeg har vist ikke kommet noe lengre siden sist.
Er det fortsatt Pinnacle Studio som er det beste tipset?

Håper å få begynt på dette prosjektet etter hvert...

romeo

Medlem
Hvis du er komfortabel med Adobe sine produkter vil jeg anbefalle deg Adobe Premiere Pro. Du kan laste den ned og prøve en mnd gratis fra Adobe sin web.

A

aabbcc

Guest
Støtter premiere pro forslaget. Fantastisk enkelt å bruke og veldig fleksibelt. Koster vel noen kroner, men det er det verdt.

Topp